Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kolonne + linje i samme graf gir tynne stolper (Apexcharts-card)


MHR

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som vet om dette er en bug eller om det er noen innstillinger jeg mangler for å kunne beholde tykkelsen på stolpene i diagrammet? Se på gif-en under; hvis jeg deaktiverer linjediagrammet så får kolonene opprinnelig tykkelse. Hvis begge er aktive, så blir kolonnene tynne. Det samme skjer om jeg i Lovelace templaten fjerner entiteten som er definert som linjediagram, da får kolonnene opprinnelig tykkelse tilbake. Jeg har også forsøkt å definere den ene før den andre uten at det endrer noe på dette. Koden er under.

 

image.gif.0b250d350c19f67d6660cb5d671f8d5a.gif

 

type: custom:apexcharts-card
graph_span: 1d
span:
  start: day
  offset: '-10h'
header:
  show: true
  title: Used kWh hourly
series:
  - entity: sensor.amsleser_houruse
    name: Used
    type: column
    color: '#1e81b0'
    float_precision: 2
    group_by:
      duration: 1h
      func: max
  - entity: sensor.nordpool_kwh_oslo_nok_2_10_025
    name: Price
    type: line
    color: '#ee0000'
    curve: stepline
    stroke_width: 1
    float_precision: 2
    group_by:
      duration: 1h

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutes ago, stigvi said:

Du kan jo prøve med å sette tykkelse på sensor.amsleser_houruse på samme måte som du har gjort med rød pris

I følge apexcharts-card documentasjon så støttes ikke stroke_width på kolonnegrafer.

 

Men det løste seg på magisk vis når jeg kopierte data_generator fra deg i tråden under for å vise framtidig pris i samme graf, da popper kolonnene ut slik de skal være. Mulig en bug i apexcharts 🤷‍♂️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.