Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Får ikke tatt restore av backup - Ny controllerbackup er "too old"


TropiskNektar

Anbefalte innlegg

Jeg følger den guiden jeg linker til under, og når jeg tar backup - så restore på controlleren via HomeSeer, så får jeg beskjed om at backupen er for gammel.

Er det noen som har forslag til hva jeg kan prøve? Z-wave optimalisering er sekundert, min primære bekymring er at jeg ikke kan ta restore av backup...

 

Backupen er fra i dag kl 14:30 - og jeg prøvde backup av den filen noen sekunder etterpå, og nå 5 timer etter. Samme feil begge gangene - "Backup too old"

 

Jeg har en eldre Aeotec Z-Stick Gen5, så jeg prøvde å laste ned ny firmware til 1.02. Det var no-go. Prøvd å oppdatere firmware på 3 forskjellige datamaskiner, og hver gang jeg trykker "start" i update toolen, så får jeg beskjed om at COM porten ikke eksisterer og sticken forsvinner fra Device Manager.

Etter alt styret med å oppdatere firmware som ikke gikk, så satt jeg den tilbake i HomeSeer serveren og prøvde ny backup/restore - samme feil.

 

Any idea what to do now?

 

HomeSeer 4 - siste versjon

 

 

 

Screenshot 2022-11-08 191241.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TropiskNektar skrev (10 timer siden):

så får jeg beskjed om at backupen er for gammel.

Nei, det er ikke det beskjeden sier. Den sier at interfacet du prøver å få backup'en inn på er for gammel.

 

Historisk sett så kan ikke HomeSeer restore til Aeotech sine pinner, Aeotech tillater det ikke. Mulig det går med 7. gen, men jeg vet ikke. Aeotech har imidlertid sitt eget verktøy for å backup/restore. Det kan være verdt å prøve.

 

Alternativt kan du prøve å få tak in UZB1, og se om den fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Aeotec sin løsning.

 

https://aeotec.freshdesk.com/support/solutions/articles/6000167023-how-to-use-z-stick-gen5-backup-software-backup-and-restore-

 

Husk at det er forskjell på backup av Z-Stick (og UZB1) og selve homeseer. Backup av Z-Stick gjør at du slipper å inkludere alt på ny om sticken skal feile.

Du må fremdeles ta backup av homeseer utenom for å ha backup av hele systemet (stick + homeseer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.