Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Nybegynnerens kvaler - valg av controller


Grevling

Spørsmål

Hei hopp

Akkurat kjøpt billett til automatiserings karusellen, og har pløyd igjennom mye info på nett. Sliter med å bestemme meg for controller.

Homeseer er selvsagt et alternativ, men er litt skremt av det jeg leser om design av interface. Det er veldig viktig for meg at det ser bra ut, men jeg har ikke 20 timer i uka til overs for å drive med det (dessverre).

Jeg er dessverre heller ikke fan av Windows. (Har kjørt Mac siden 1993 [emoji57])

Spørsmål en er derfor om noen har gode erfaringer med andre controllere? Eks Fibaro eller Indigo. Særlig med tanke på muligheter for scener og design av interface med noe lavere terskel enn HSTouch?

Spørsmål to er, dersom jeg likevel velger å gå for Homeseer. Vil denne https://www.komplett.no/product/882299/pc-nettbrett/pc-stasjonaer/mini-pc/msi-cubi-n-mini-pc?gclid=Cj0KEQiAwrbEBRDqxqzMsrTGmogBEiQAeSE6ZV4RlRIrACzgJUaIWNFf-XSc22qJf9mxljqNDcfrFosaArSF8P8HAQ&gclsrc=aw.ds PC'en kunne gjøre jobben?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Hei,

Kan bare svare for Indigo. 

 

Er veldig fornøyd etter v7.0 kom ut. Veldig stabilt.

Har alltid vært stabilt, men manglende støtte for endel enheter. Dette ble fikset i v7.0

Reiser bort i jobbsammenheng så er avhengig av det det bare virker.

Lite/ingen klager fra sheriffen. ?

 

Alle plugins er gratis. Og de er det MANGE av.

Er et bra forum hvor utviklerene er jevnligt inne, og brukerbasen er veldig engasjert og hjelpsom.

Støtte det meste, 

 

Er app for iphone for fjernstyring on the road. Enkelt å lage sider

Lenge siden appen ble oppdater men det er visstnok på tapeten.

 

Kan bare si som så at for meg så finnes det ikke alternativ... Enda :)

Bruker z-wave og rfxcom 

 

Et system å vokse med.

 

Eneste "ulempen" er at det kun virker på OSX

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
18 minutter siden, kanutten skrev:

Hei,

Kan bare svare for Indigo. 

 

Er veldig fornøyd etter v7.0 kom ut. Veldig stabilt.

Har alltid vært stabilt, men manglende støtte for endel enheter. Dette ble fikset i v7.0

Reiser bort i jobbsammenheng så er avhengig av det det bare virker.

Lite/ingen klager fra sheriffen. 1f609.png

 

Alle plugins er gratis. Og de er det MANGE av.

Er et bra forum hvor utviklerene er jevnligt inne, og brukerbasen er veldig engasjert og hjelpsom.

Støtte det meste, 

 

Er app for iphone for fjernstyring on the road. Enkelt å lage sider

Lenge siden appen ble oppdater men det er visstnok på tapeten.

 

Kan bare si som så at for meg så finnes det ikke alternativ... Enda :)

Bruker z-wave og rfxcom 

 

Et system å vokse med.

 

Eneste "ulempen" er at det kun virker på OSX

 

 

 

 

 

 

 

 

Samme opplevelse som deg når det gjelder Indigo 7. Liker også godt at det er et program istedenfor en "internett side". 

Helt fantastisk stabilt! Reiser mye med jobben selv. Hadde HS3 før og da var det noe tull hver eneste gang jeg var borte, men det største ankepunktet for min del var at det gikk på windows og alle de oppdateringen det medfører:P Nå er det mange som er veldig fornøyd med HS også da!

Endret av Steinis
la til tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
2 timer siden, Grevling skrev:

Ja, den burde ikke ha problemer med HS. Du kan kjøre HS på en Raspberry Pi hvis du vil.

 

Du trenger ikke kjøre Windows hvis du ikke vil, du kan kjøre det på Linux. Og du trenger heller ikke bruke HStouch, det finnes andre alternativer, som for eksempel ImperiHome (som støtter flere controllere). :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.