Jump to content
  • Sign Up
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Yale doorman L3 som ikke lar seg resette!


Frankh

Recommended Posts

Hei :)

 

Bruker en Yale doorman L3 med hub. Skulle installere Verisure sin modul som gikk greit. Men da ble Yale appen satt i "Integration mode" som igjen gjorde at jeg måtte benytte Verisure appen som jeg ikke likte. Skulle da resette låsen for å fjerne modulen noe som ikke lar seg gjøre. Låsen vil ikke la seg tilbakestille til fabrikkinnstillinger.

Snakket med Yale som sa det måtte være Verisure modulen som laget krøll, og fikk ikke noen annen løsning fra de.

Har prøvd å ta ut ett batteri mens jeg holder reset knappen inne, for så å putte på plass batteriet både med og uten modulen i låsen.

 

Noen som har vært opplevd dette og kanskje har en løsning?

Link to comment
Share on other sites

SveinHa skrev (33 minutter siden):

Hadde et lignende problem på en V2N. Inni låsen er der en bryter som velger noe sånt som "Easy"/"Advanced" mode, måtte stille om denne til motsatt stilling og gjøre fabrikkreset, stille tilbake og ny fabrikkreset så ble den resatt.

Aha, prøve 🙏

 

EDIT: L3 har ikke denne bryteren som V2N har. :P

 

Edited by Frankh
tillegg
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...
  • 5 months later...
Frankh skrev (På 7.12.2022 den 22.19):

Er det noen som har ett telefonnummer som man kan benytte for å få Yale i tale?

Jeg har fått kontakt med de på mail, men er jeg så heldig å få svar så er det kun ett svar pr. dag.

 

 

Jeg fikk et realt «mandags-produkt», det meste gikk galt. Etter MYE mailing oppga jeg telefonnummer og ba dem ringe. Det gjorde de faktisk. Utrolig mye enklere å snakke med et menneske. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Er det noen som fikk løst dette som kan videreformidle hvordan?

 

Har en Yale Doorman V2N, og den skal egentlig la seg resette med en bryter, som påpekt over her, men det skjer ingenting hos meg selv om jeg forsøker å resette vha bryteren. Jeg tror det er fordi jeg har en låsmodul. Når man kobler til låsmodulen går den til integrert mode og etter det har easy mode og advanced mode ingen funksjon lenger. Ettersom det er de to siste bryteren switcher mellom, så får jeg ikke beskjed om å sette ny masterkode (som tyder på en vellykket reset), men kun beskjeden «Velkommen til Yales integrerte lås» når jeg setter i batteriet, som tilsier at den er stuck i integrert modus.
 

Jeg er imidlertid avhengig av å få resatt låsen for å komme ut av sikkerhetsmodusen som låsen er i.

 

PS! Har forsøkt Yale support, og etter mailveksling over flere dager ba de meg ta kontakt med Coop hvor jeg kjøpte låsen for 5,5 år siden…

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde nylig dette problemet med en eldre Yale Doorman V2. Tok ut Verisure modulen og benyttet denne metoden. Da fikk jeg omsider melding om å sette ny masterkode. 

Tilbakestill låsen

  1. Fjern batteridekselet og de to øverste batteriene.
  2. Fjern modulen, hvis den er satt inn.
  3. Skru ut den indre delen av låsen.
  4. Løsne dekselet på baksiden og endre posisjonen på Easy/Advanced-bryteren.
  5. Monter låsen, sett inn modulen og deretter batteriene.
Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Det er den metoden for å resette jeg har forsøkt (har sendt video av det til Yale - så det er gjort riktig), men hvor den ikke resettes (og spør om ny masterkode), men i stedet bare ønsker velkommen til Yales integrert lås, med samme koder som før (og fortsatt stuck i sikkerhetsmodus).

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.