Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Yale doorman L3 som ikke lar seg resette!


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Bruker en Yale doorman L3 med hub. Skulle installere Verisure sin modul som gikk greit. Men da ble Yale appen satt i "Integration mode" som igjen gjorde at jeg måtte benytte Verisure appen som jeg ikke likte. Skulle da resette låsen for å fjerne modulen noe som ikke lar seg gjøre. Låsen vil ikke la seg tilbakestille til fabrikkinnstillinger.

Snakket med Yale som sa det måtte være Verisure modulen som laget krøll, og fikk ikke noen annen løsning fra de.

Har prøvd å ta ut ett batteri mens jeg holder reset knappen inne, for så å putte på plass batteriet både med og uten modulen i låsen.

 

Noen som har vært opplevd dette og kanskje har en løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SveinHa skrev (33 minutter siden):

Hadde et lignende problem på en V2N. Inni låsen er der en bryter som velger noe sånt som "Easy"/"Advanced" mode, måtte stille om denne til motsatt stilling og gjøre fabrikkreset, stille tilbake og ny fabrikkreset så ble den resatt.

Aha, prøve 🙏

 

EDIT: L3 har ikke denne bryteren som V2N har. :P

 

Endret av Frankh
tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
Frankh skrev (På 7.12.2022 den 22.19):

Er det noen som har ett telefonnummer som man kan benytte for å få Yale i tale?

Jeg har fått kontakt med de på mail, men er jeg så heldig å få svar så er det kun ett svar pr. dag.

 

 

Jeg fikk et realt «mandags-produkt», det meste gikk galt. Etter MYE mailing oppga jeg telefonnummer og ba dem ringe. Det gjorde de faktisk. Utrolig mye enklere å snakke med et menneske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er det noen som fikk løst dette som kan videreformidle hvordan?

 

Har en Yale Doorman V2N, og den skal egentlig la seg resette med en bryter, som påpekt over her, men det skjer ingenting hos meg selv om jeg forsøker å resette vha bryteren. Jeg tror det er fordi jeg har en låsmodul. Når man kobler til låsmodulen går den til integrert mode og etter det har easy mode og advanced mode ingen funksjon lenger. Ettersom det er de to siste bryteren switcher mellom, så får jeg ikke beskjed om å sette ny masterkode (som tyder på en vellykket reset), men kun beskjeden «Velkommen til Yales integrerte lås» når jeg setter i batteriet, som tilsier at den er stuck i integrert modus.
 

Jeg er imidlertid avhengig av å få resatt låsen for å komme ut av sikkerhetsmodusen som låsen er i.

 

PS! Har forsøkt Yale support, og etter mailveksling over flere dager ba de meg ta kontakt med Coop hvor jeg kjøpte låsen for 5,5 år siden…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nylig dette problemet med en eldre Yale Doorman V2. Tok ut Verisure modulen og benyttet denne metoden. Da fikk jeg omsider melding om å sette ny masterkode. 

Tilbakestill låsen

  1. Fjern batteridekselet og de to øverste batteriene.
  2. Fjern modulen, hvis den er satt inn.
  3. Skru ut den indre delen av låsen.
  4. Løsne dekselet på baksiden og endre posisjonen på Easy/Advanced-bryteren.
  5. Monter låsen, sett inn modulen og deretter batteriene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det er den metoden for å resette jeg har forsøkt (har sendt video av det til Yale - så det er gjort riktig), men hvor den ikke resettes (og spør om ny masterkode), men i stedet bare ønsker velkommen til Yales integrert lås, med samme koder som før (og fortsatt stuck i sikkerhetsmodus).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.