GĂ„ til innhold
  • Bli medlem
StĂžtt hjemmeautomasjon! đŸ„‡đŸ„ˆđŸ„‰

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Bruker en Yale doorman L3 med hub. Skulle installere Verisure sin modul som gikk greit. Men da ble Yale appen satt i "Integration mode" som igjen gjorde at jeg mÄtte benytte Verisure appen som jeg ikke likte. Skulle da resette lÄsen for Ä fjerne modulen noe som ikke lar seg gjÞre. LÄsen vil ikke la seg tilbakestille til fabrikkinnstillinger.

Snakket med Yale som sa det mÄtte vÊre Verisure modulen som laget krÞll, og fikk ikke noen annen lÞsning fra de.

Har prÞvd Ä ta ut ett batteri mens jeg holder reset knappen inne, for sÄ Ä putte pÄ plass batteriet bÄde med og uten modulen i lÄsen.

Noen som har vĂŠrt opplevd dette og kanskje har en lĂžsning?

Skrevet

Hadde et lignende problem pÄ en V2N. Inni lÄsen er der en bryter som velger noe sÄnt som "Easy"/"Advanced" mode, mÄtte stille om denne til motsatt stilling og gjÞre fabrikkreset, stille tilbake og ny fabrikkreset sÄ ble den resatt.

Skrevet (endret)
SveinHa skrev (33 minutter siden):

Hadde et lignende problem pÄ en V2N. Inni lÄsen er der en bryter som velger noe sÄnt som "Easy"/"Advanced" mode, mÄtte stille om denne til motsatt stilling og gjÞre fabrikkreset, stille tilbake og ny fabrikkreset sÄ ble den resatt.

Aha, prþve 🙏

EDIT: L3 har ikke denne bryteren som V2N har. :P

Endret av Frankh
tillegg
  • 2 uker senere...
Skrevet

Er det noen som har ett telefonnummer som man kan benytte for Ä fÄ Yale i tale?

Jeg har fÄtt kontakt med de pÄ mail, men er jeg sÄ heldig Ä fÄ svar sÄ er det kun ett svar pr. dag.

• 6 mĂ„neder senere...
  • 5 mĂ„neder senere...
Skrevet
Frankh skrev (PĂ„ 7.12.2022 den 22.19):

Er det noen som har ett telefonnummer som man kan benytte for Ä fÄ Yale i tale?

Jeg har fÄtt kontakt med de pÄ mail, men er jeg sÄ heldig Ä fÄ svar sÄ er det kun ett svar pr. dag.

Jeg fikk et realt «mandags-produkt», det meste gikk galt. Etter MYE mailing oppga jeg telefonnummer og ba dem ringe. Det gjorde de faktisk. Utrolig mye enklere Ä snakke med et menneske. 

• 4 uker senere...
Skrevet

Er det noen som fikk lĂžst dette som kan videreformidle hvordan?

Har en Yale Doorman V2N, og den skal egentlig la seg resette med en bryter, som pÄpekt over her, men det skjer ingenting hos meg selv om jeg forsÞker Ä resette vha bryteren. Jeg tror det er fordi jeg har en lÄsmodul. NÄr man kobler til lÄsmodulen gÄr den til integrert mode og etter det har easy mode og advanced mode ingen funksjon lenger. Ettersom det er de to siste bryteren switcher mellom, sÄ fÄr jeg ikke beskjed om Ä sette ny masterkode (som tyder pÄ en vellykket reset), men kun beskjeden «Velkommen til Yales integrerte lÄs» nÄr jeg setter i batteriet, som tilsier at den er stuck i integrert modus.

Jeg er imidlertid avhengig av Ä fÄ resatt lÄsen for Ä komme ut av sikkerhetsmodusen som lÄsen er i.

PS! Har forsÞkt Yale support, og etter mailveksling over flere dager ba de meg ta kontakt med Coop hvor jeg kjÞpte lÄsen for 5,5 Är siden

Skrevet

Jeg hadde nylig dette problemet med en eldre Yale Doorman V2. Tok ut Verisure modulen og benyttet denne metoden. Da fikk jeg omsider melding om Ä sette ny masterkode. 

Tilbakestill lÄsen

1. Fjern batteridekselet og de to Ăžverste batteriene.
  2. Fjern modulen, hvis den er satt inn.
  3. Skru ut den indre delen av lÄsen.
  4. LÞsne dekselet pÄ baksiden og endre posisjonen pÄ Easy/Advanced-bryteren.
  5. Monter lÄsen, sett inn modulen og deretter batteriene.
Skrevet

Takk for svar. Det er den metoden for Ä resette jeg har forsÞkt (har sendt video av det til Yale - sÄ det er gjort riktig), men hvor den ikke resettes (og spÞr om ny masterkode), men i stedet bare Þnsker velkommen til Yales integrert lÄs, med samme koder som fÞr (og fortsatt stuck i sikkerhetsmodus).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.