Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homey + Google Nest Protect + Klimastyring


KayArne

Anbefalte innlegg

Hei! 

 

Har bestemt meg for å endelig kaste ut Verisure og ser på diverse alternativer. For meg er det viktigste at brannvarslingen har gode detektorer som er seriekoblet, uavhengig av smarthub og at jeg kan benytte røykdetektorene til flere funskjoner, som f.eks bevegelsessensor for innbruddsalarm, tempføler til klimastyring og gjerne co2 overvåkning. 

 

Jeg synes Google Nest Protect tikker mange av boksene mine, i tillegg til at de har "nattlys" - funksjon, noe jeg i utgangspunktet ikke visste at jeg ønsket. Kan Google Nest integreres med Homey og brukes som sensor til klimastyring(med f.eks Heatit Z-water) og innbruddsalarm? 

 

Er rimelig grønn på feltet så setter pris på at eventuelle svar hensyntar nivået mitt. 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem med dette er at det blir for mange egg i kurven. Røykdetektorer har begrenset levetid og når du skal bytte de ut så får du neppe tak i noen med samme funksjonalitet. Dessuten koster andre sensorer for temperatur en slikk og ingenting og kan kanskje plasseres mer fornuftig enn oppunder taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill!

 

En vanlig brannvarsler har en levetid på 8-10 år, og det forventer jeg også at Protector har. Tipper verden ser anderledes ut om 10 år(den gjorde i alle fall det for 10 år siden), så det holder for min del. Co2 føleren har en levetid på 10 år, Google sier ingenting om levetiden på resten av sensoren. 

 

Spørsmålet var heller om det lar seg gjøre. Og jeg tenker litt motsatt, jeg ønsker færrest mulig komponenter. 🙂

 

Om det er andre sensorer som egner seg, setter jeg pris på innspill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nest Protect er fantastiske som røykvarslere, men Google har stengt ned for integrasjoner mellom Nest Protect og andre løsninger. Det går ikke en gang å integrere de mot Google Home, og Google selv gir ingen svar på hva planene er for Nest Protect.
Men; de er altså svært gode som rene røyk- og brannvarslere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.