Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Home assistant yellow


Katla

Anbefalte innlegg

14 hours ago, xbmc.tt said:

problemer ennå med fibaro vil ikke fungere med Z-Pi7

 

Prøv også å først å eksludere fibaro enhet og deretter inkludere enheten på nytt.

 

37 minutes ago, OlavT said:

Det er en del som har rapportert Z-Wave problemer med firmware 7.18

 

Aeotec anbefaler firmware 7.18.1. Zwave-js utviklerene anbefaler også oppgradering. Se her: https://zwave-js.github.io/node-zwave-js/#/troubleshooting/otw-upgrade

 

Until recently, 700 series Z-Wave Controllers had a bug that could cause the mesh to be flooded on some networks and the controller to become unresponsive. At present, all 700 series controllers share the same firmware and are subject to this bug. It appears that this bug is largely, if not completely, resolved as of firmware version 7.17.2. Users should upgrade the firmware on all 700 series controllers to this version (or higher).

 

Men Z-wave-js versjon 10.x har problemer med kommunikasjon med enheter. Se issue here: https://github.com/zwave-js/node-zwave-js/issues/4994

Endret av haraldov
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haraldov skrev (9 timer siden):

 

Det er noe rart med min Aeotec Z-Pi7 og Z-stick7 fortsatt. Har brukt mange timer på å finne en løsning. Jeg tror ikke kontrolleren sender eller mottar med riktig signal styrke. Bruker firmware 7.18.1. Bytter jeg til Aeotec Z-stick5 så fungerer alt perfekt.4

 

Jeg ville ha startet med å sjekke om RF Region er satt til "Europa". Når Z-Pi/Z-stick7 blir "Factory Reset" i Zwave-js-ui blir RF Region endret fra Europa til Unknown. Dette påvirker hvilken frekvens som brukes. Se lenke her: https://github.com/zwave-js/node-zwave-js/issues/4502. Jeg bruker for sikkerhets skyld en USB utvidelsekabel mellom USB2 port til Z-stick7 for å unngå interference fra pc. Skal ikke være nødvendig når det er usb2, men greit å fjerne et mulig problem.

 

 205883152_Z-Pi7regionsetting.thumb.JPG.6a8506b2fcbad49767db1ba279cb6067.JPG

 

Sjekk også med "Network Graph" hvor mange hops enhetene bruker for å nå kontrollen. Her ser du hvordan mitt zwave nettverk ser ut når jeg bruker z-stick7 som kontroller. Flere av zwave enhetene har mer enn tre til fire hops frem til kontroller. Dette gir pakketap da ikke alle routere svarer kjapt nok.

 

zwave7internt.thumb.JPG.9dff329ebf28275eacbb7b61e2dc874b.JPG

Her er et bilde at zwave nettverket når jeg bruker z-stick5. Det er bare en hop fra zwave enhet til controller og jeg får ikke meldinger om pakker som er tapt.

image.thumb.png.36055d468c7c42533c047dbc607cebe2.png

 

hei

ser ikke som kontrolleren sender riktig signal hos meg  ,d startet etter jeg flashet den med fw 7.19.0 . 

 

Skjermbilde 2023-01-24 084643.png

Skjermbilde 2023-01-24 090813.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, haraldov said:

Aeotec anbefaler firmware 7.18.1. Zwave-js utviklerene anbefaler også oppgradering. Se her: https://zwave-js.github.io/node-zwave-js/#/troubleshooting/otw-upgrade

 

Until recently, 700 series Z-Wave Controllers had a bug that could cause the mesh to be flooded on some networks and the controller to become unresponsive. At present, all 700 series controllers share the same firmware and are subject to this bug. It appears that this bug is largely, if not completely, resolved as of firmware version 7.17.2. Users should upgrade the firmware on all 700 series controllers to this version (or higher).

 

 

 Står vel egentlig at de anbefaler 7.17.2 eller nyere. Personlig holder jeg meg unna nyere inntil jeg har en UZB-7 å kaste bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.