GĂ„ til innhold
  • Bli medlem
StĂžtt hjemmeautomasjon.no!

Butikkvindu ( tv/pc skjerm ) Trenger hjelp med riktig oppsett.


Knutarn

Anbefalte innlegg

Hei! 🙂

 

Har et butikkvindu, jeg Þnsker og sette opp en tv/pc skjerm. 

 

Denne skal vise div ting for folkene som er utenfor.

 

Hva anbefaler dere til dette? :)

 

PC, resberry pi ol?

Software? 

 

Ha en flott dag! :)

 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hva er «div ting»? Er det statiske bilder/plakater som byttes regelmessig, eller bevegelige bilder (=film)? Annet? Hentes innholdet lokalt (harddisk/minnepinne) eller via nett (fra en enhet i lokalt nett eller fra internett)? Hvilke(n) protokoll(er) skal brukes hvis materialet skal hentes via nett? Hvor ofte og hvordan tenker du Ä endre pÄ innholdet?

 

Hvis du kun skal vise en serie bilder, spille av en PowerPoint eller tilsvarende i loop sÄ trenger du ikke noen kraftig maskin. Skal du spille av film og streame det fra nett sÄ trenger du kanskje mer enn en Raspberry Pi, avhengig av opplÞsning pÄ materialet. Men en hvilken som helst PC fra de siste 5 Ärene bÞr klare dette uten problemer.

 

Men du bÞr kanskje beskrive hva du Þnsker av lÞsningen, sÄ er det enklere Ä gi deg gode svar.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg hadde brukt en liten PC, sĂ„ har du alle valgmuligheter Ă„pne. 🙂


Digital Signage er er en greie. Jeg har brukt DigiNoti fra GDM tidligere, og det var et enkelt og overraskende fleksibelt system. Alternativt hadde jeg brukt PowerPoint.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.