Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Plex + Alexa = sant!


Moskus

Anbefalte innlegg

Her er en guide om hvordan man setter det opp:

http://www.howtogeek.com/292430/how-to-control-plex-media-center-with-the-amazon-echo/

 

... men dette var kjipt:

Sitat

At present, only the official Plex apps for the following platforms are supported:

  • Amazon Fire TV
  • Android (mobile)
  • Android TV
  • Apple TV
  • iOS
  • PlayStation 4
  • Plex Media Player
  • Plex Web App
  • Roku
  • Windows/Windows Phone

Sadly, this means the Plex client your smart TV has access to might not work, and unofficial and unlisted clients like RasPlex don’t work either. Does our heart break over this? Having just finished adding RasPlex to all the televisions in our house…yes, yes it does.

 

... så det forklarer hvorfor jeg ikke får til LG-TVen... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da kan jeg bekrefte at dette ikke fungerer.

 

Den playeren som kjører på Raspberry heter RasPlex, ikke Plex Media Player som jeg først trodde.

 

Men ifølge GitHub er det på tur, så jeg har troen på at det kommer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
10 minutter siden, Moskus skrev:

Video or it didn't happen! 1f601.png

 

Hehe, skal se hva jeg får til :D

 

Den største skuffelsen er hvor tregt det går. F.eks. kan det gå opp mot 10 sekunder fra jeg sier "Alexa, Tell Plex to Pause" til det faktisk skjer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, xibriz skrev:

F.eks. kan det gå opp mot 10 sekunder fra jeg sier "Alexa, Tell Plex to Pause" til det faktisk skjer noe

Ouch! Og jeg som synes Alexas pauser på et par sekunder kan være litt mye... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Moskus skrev:

Ouch! Og jeg som synes Alexas pauser på et par sekunder kan være litt mye... 1f616.png

 

Ja, det var litt skuffende.. Vet ikke helt hva som er problemet. Kan være Raspberryen som er treg? Eller er det skillen?

 

Må kanskje teste Alexa mot andre playere for å sammenligne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.