Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HA som UI og HS4 i bakgrunnen. Trenger hjelp med virtuell termostat


Terje Klungervik

Anbefalte innlegg

Hei. Nettopp startet med Home Assistant. Er fornøyd med HS4, men jeg vil ha en bedre ui på nettbrettene i huset. 

Har installert HACS og Homeseer plugin. Så nå kan jeg lage en UI som styrer huset gjennom denne plugginen. 

 

Jeg har ikke en ordentlig termostat i huset. Men bruker SDJ-Vstats plugin fra HS4.

Men alle enhetene fra denne blir registrert som sensor.

image.thumb.png.69decfb27477d6a7945c82ce503e702a.png

 

Skulle helst klar å styre disse som i HS4.

 

image.thumb.png.a505f94c5b620316623ff185839fa649.png

 

Noen som har noen tips. Merk at jeg har holdt på med dette kun 1 dag. Så basis kunnskapene på HA er liten. 

 

Trenger å lage en card til lovelace så jeg kan se temperaturen og skifte temperaturen. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje Klungervik skrev (9 minutter siden):

Hei. Nettopp startet med Home Assistant. Er fornøyd med HS4, men jeg vil ha en bedre ui på nettbrettene i huset. 

Har installert HACS og Homeseer plugin. Så nå kan jeg lage en UI som styrer huset gjennom denne plugginen. 

 

Jeg har ikke en ordentlig termostat i huset. Men bruker SDJ-Vstats plugin fra HS4.

Men alle enhetene fra denne blir registrert som sensor.

image.thumb.png.69decfb27477d6a7945c82ce503e702a.png

 

Skulle helst klar å styre disse som i HS4.

 

image.thumb.png.a505f94c5b620316623ff185839fa649.png

 

Noen som har noen tips. Merk at jeg har holdt på med dette kun 1 dag. Så basis kunnskapene på HA er liten. 

 

Trenger å lage en card til lovelace så jeg kan se temperaturen og skifte temperaturen. 

 

 



 

Sitat

This custom integration currently supports creating entities for the following Home Assistant platforms: binary sensor, cover, light, lock, scene, sensor, switch. Fan and Media Player entities will be added in a future update!



Det den da mangler er å lage en "climate" i Home Assistant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

image.png.b7baaa8640f9ab3ddef07d26889c7056.png

 

Dette er virtuelle thermostaten som finnes i Homeseer. Fungerer ganske så bra. Det vil sikkert de som er på Home Assistant også, men jeg har ikke funnet en som har weather compensation enda. Oppvarmingen i huset mitt er nokså tregt. Vannbårenvarme. Så jeg trenger at på kalde dager så starter oppvarmingen tidligere enn normalt. 

Er det noen som har funnet en slik en til Home Assistant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.