Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Stabilitet Shelly


Cringe

Anbefalte innlegg

Bruker 3stk Shelly 1 (ikke PM) for å overstyre hastighet på den balanserte ventilasjonen på loftet, basert på PPM nivå i stue og soverom, og fuktnivå på bad og vaskerom. Nå har alle 3 falt ut siste uken. Noen andre som sliter med disse? Har en fibaro smartimplant liggende, som jeg kan skifte disse ut med om nødvendig. (Trenger egentlig bare å styre til nivå 1 eller 3. nivå 2 brukes ikke). 

 

Kan også sette statisk ip på disse i Mesh nettverket, men vet ikke hvor utslagsgivende det vil være. Har firmware oppdatert dem via shelly appen også, uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke konkret erfaring med disse devicene, men generelt er det alltid smart å tildele IOT-devicer fast IP via routeren.  Dette gjelder også nettverksbaserte printere.
Vanligvis vil  en DHCP-server (programvaren i routeren din som tildeler IP-adresser) forlenge leasen av samme IP-adresse, men om du f.eks mister strømmen på routeren så vil gjerne alle enheter få ny IP-adresse.
Avhengig av hvordan forbindelse mellom Homey og devicen din fungerer "under panseret" så kan dette veldig godt forklare at du opplever å miste forbindelse.
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør også proaktiv reboot MCU på mine Mill Gen 3 panelovner for å redusere sannsynligheten for at de "hopper av WiFi".

 

Er det et fundamentalt problem med ESP32 enheter og WiFi tilkobling?

Endret av OlavT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en reset via Shelly appen - da kom de inn igjen, etter en liten stund. Ser at connection står som weak. De er ikke langt unna Mesh punktet de er knyttet på - men er muligens litt problematisk at de er montert inni selve aggregatet (faraday bur) - så om de fortsetter å være ustabil legger jeg de nok bare inn i en AP9 koblingsboks jeg skrur på aggregatet, og legger ny kabel fra boks, og ny nippel inn i aggregatet (plass for kretskortet).(Skal nevnes at jeg er fagkyndig, ingen hobbytrikker).

 

Har lest og hørt mye bra om shelly, så får håpe de holder seg stabil. Skal på sikt bygge en bod under et parkeringsdekke/Oppstillingsplass, og tenker i den forbindelse et nytt fordelingsskap der ute, og tenker da shelly Pro din-moduler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.