Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Gjør din seng smart med en enkel vannsensor og vektcelle


Byelektrikeren

Anbefalte innlegg

Moskus skrev (7 timer siden):

Prøvd for lenge siden. Fungerte ikke pålitelig nok over tid.

 

Withings sin har foreløpig holdt lengst. 

Det er deilig med auto-nattmodus. 😄 

 

Hvor ble sensoren plassert? Repairguy tydeliggjør at en høyere plassering gjorde det mer presist 🙂 (delte denne på homey facebook gruppen hin dagen - subscriber til kanalen hans -mye homey innhold)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presisjonen var ikke problemet, det var påliteligheten. For å få trykksignal, måtte den ligge mellom overmadrass og den vanlige madrassen, og den ble ødelagt etter noen måneder. Samme problem med trykkmatter, selv om jeg har brukt samme matte under ei pute på kontorstolen i åreivs, tålte de ikke like lenge i senga...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Moskustakker for oppklaring - kan vel tenkes at det blir for mykt da, mellom madrassene og med mye bevegelse/snuing når man sover, at den "krølles" ? Ser ut til å være laget i samme materiale som klassisk varmefolie 😊 da får jeg gå litt i tenkeboksen før jeg investerer😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tenkte jeg også, men under madrassen ble den aldri trykket godt nok på. 😞

Withings klarer imidlertid det, så det må jo være teknisk mulig. Withings er derimot en del smartere, med litt kalibrering av sine trykksensorer og slikt, så det kan være at det burde vært litt elektronikk koblet til...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.