Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Smart Implant + Liftmaster


Øyvind G

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg ser det er mange som har kjørt kobinasjonen Fibaro Smart Implant + Liftmaster, men jeg trenger visst litt ekstraundervisning her.

 

Jeg er vanligvis ganske habil på det som foregår INNI Homeyen min, men når det gjelder montering og det elektriske er jeg usikker.

 

Spørsmålet mitt er jo enkelt: Er det noen som kan vise med et bilde hvordan de har koblet Fibaro Smart Implant i sin Liftmaster? Hvilken kabel skal inn i hvilken port her? Jeg legger ved et par bilder for å vise hvordan det ser ut hos meg.

 

Håper noen kan hjelpe!

 

TAKK!

1.jpg

2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har du tegning over hva de 0-7 gjør? Om det er innganger eller utganger? Om Fibaroen tåler 30VDC går det sikkert fint å bruke den forsyningen du har til venstre der.

 

 

Ifølge manualen: Power supply 9-30V DC ±10%

Endret av Hr Kotelett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt.

Jeg har ikke liftmaster selv, men prinsippene er de samme for de fleste garsjeportåpnere for det private markedet.

 

Så til det du spør om @Øyvind G:

30VDC klemmene bruker du for å gi strøm til Fibaro enheten. 

Pass på at + og (-) blir koblet rett.

Rød leder til + og Blå leder til (-).

Utgangen du velger å bruke kobles til på klemmene 1 og 2.

For å bruke teskje metoden🤪:

Velger du å bruke OUT1: Kobler du en leder fra klemme 1 til ene klemmen på OUT1 og en leder fra klemme 2 til andre klemmen på OUT1.

Om du velger å bruke OUT2 bytter du ut OUT1 med OUT2 i teksten over.

image.png.3838e484ff0e84190811ee4b6b6a4013.png

Dette skjemaet skal også finnes i installasjonsmanualen. (Men den har vel du, som alle oss andre, kastet når porten var installert og virket. 🙂)

 

image.png.4edc7fa12bd718621462ab45c1f8f437.png

Håper dette er litt til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for info, jeg har akkurat endret oppsett for min Smart Implant og har de-coupled input/ output, bruker OUT1 til å drive garasjeport (med 0,3s pulse) og har kopbblet til magnet-switcher på IN1 og IN2 der en er montert slik at magnet lukker den når porten er nede og den andre er lukket når porten er oppe. Jeg ble lei av at batteri på de andre sensorene ikke altid virket bra når temperaturen krøp for langt ned. 

 

  • Paramter 20 = 1 (magnet-contact down = normally open)
  • Parameter 21 = 1 (magnet-contact up = normally open)
  • Set input1 and input2 as NoOperationPossible (decoupe input & output switches)
  • Output 1 = Output 2 = normally open
  • Parameter 156/ 157 = 3 (0.3s pulse)
  • Parameter 150/151 = 50 (fully closing gate) - input sensitivity parameter

image.png.7edb3dc0a0325e56a0e885ca960968c9.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.