Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Aeotec garage door Controller i Homey bridge


Anbefalte innlegg

Hei. 
Har akkurat gått over fra futurehome til Homey bridge. Fikk stort sett alt opp å gå mer eller mindre med en gang, men jeg sliter med en enkel ting. 
Når man parrer opp Aeotec garage door Controller så kjører den en alarm og blinker hver gang man åpner eller stenger garasjeporten via Homey. Den gjorde dette med futurehome også som standard, men på futurehome klarte jeg å programmere bort dette. Har gjort akkurat det samme med Homey, men klarer ikke å bli kvitt blinkingen. 
Er det noen som har gjort dette med hell og kan guide meg til hvordan? Den blinkingen utsetter åpning/lukking med ca 10 sekunder hver gang kommando kjøres. 
på forhånd takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peter Weierud-Wilsgård skrev (På 23.6.2023 den 5.24):

Hei. 
Har akkurat gått over fra futurehome til Homey bridge. Fikk stort sett alt opp å gå mer eller mindre med en gang, men jeg sliter med en enkel ting. 
Når man parrer opp Aeotec garage door Controller så kjører den en alarm og blinker hver gang man åpner eller stenger garasjeporten via Homey. Den gjorde dette med futurehome også som standard, men på futurehome klarte jeg å programmere bort dette. Har gjort akkurat det samme med Homey, men klarer ikke å bli kvitt blinkingen. 
Er det noen som har gjort dette med hell og kan guide meg til hvordan? Den blinkingen utsetter åpning/lukking med ca 10 sekunder hver gang kommando kjøres. 
på forhånd takk. 

Sjekk denne:

image.png.4fe07b41adf7defef8e18c65ce1c47ed.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Peter Weierud-Wilsgård skrev (På 26.6.2023 den 16.00):

Takker. 
Skal se på den når jeg er hjemme fra ferie igjen. 

Fant du ut av dette? Jeg har samme problemet med blinking og irriterende forsinkelse. Har deaktivert alarm i Homey-innstillingene, men det virker ikke som det overføres korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut av det, og hvis noen skulle lure:

- Gå til innstillinger under enheten, scroll ned til "Råkonfigurasjonsparametere for Z-Wave"

- Lim inn følgende: 37,4,0x01010100;38,4,0x01010100;39,4,0x01010100;40,4,0x01010100

- Lagre. Dette deaktiverer blinking og forsinkelse for både åpning og lukking.

Endret av Nettopp
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp skrev (På 19.8.2023 den 19.35):

Jeg fant ut av det, og hvis noen skulle lure:

- Gå til innstillinger under enheten, scroll ned til "Råkonfigurasjonsparametere for Z-Wave"

- Lim inn følgende: 37,4,0x01010100;38,4,0x01010100;39,4,0x01010100;40,4,0x01010100

- Lagre. Dette deaktiverer blinking og forsinkelse for både åpning og lukking.

Hei.
Ikke hatt tid til å sjekke ut enda nei (for å være ærlig så har jeg glemt det litt)
Men tester ut den du la ut her nå, så ser vi hvordan det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.