Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Verisure fjernet komponentene mine fra systemet uten å gi beskjed!


kjetilsn

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Til min ikke så store overraskelse var verisure komponentene mine i dag inaktive i home assistent, dette skjer jo av og til og løses da med en restart av integrasjonen. Men ikke i dag.

Til min ganske så store overraskelse så var alle komponentene fjernet fra "min side" hos verisure. Merkelig siden det er to år siden jeg sa opp abonnementet hos Verisure og har siden den gang vert veldig fornøyd med min frakoblede løsning, jeg har heller ikke blitt varslet om noe. Ringte så til Verisure for å høre hva som hadde skjedd, og forventet jo å få høre at det må ha skjedd en teknisk feil eller lignede, siden jeg ikke har blitt varslet. Men til min veldig store overraskelse fikk jeg beskjed om at at komponentene var fjernet fra systemet på grunn av ikke aktivt abonnement, meg jeg kunne bare slappe av da komponentene ville fungere lokalt, da uten kobling til "min side". Jeg ble jo litt sur og fortalte at mesteparten av disse komponentene er min eiendom da jeg måtte kjøpe de selv, for eksempel to låse moduler til Yale låsene, og at dette i praksis fører til at jeg ikke lenger kan fjernstyre låsene mine.

Verisure kunne heller ikke svare på om røykvarslerne nå kommuniserer med hverandre, vil jeg nå for eksempel bli varslet av røykvarsler i tredje etasje om røykvarsler i på soverom i kjeller detektere røyk? Dette skal testes i dag, om det ikke fungerer er det jo i praksis farlig, spesielt når disse endringene er gjort uten å informere meg.

Jeg spør så hva jeg nå skal gjøre, for å få systemet tilbake, uten å ha aktivt abonnement. Svaret var at jeg kunne prøve å legge til komponentene på nytt i min side, men siden jeg ikke har eller vil ha aktivt abonnement var det ingen garanti for at de ikke kommer til å fjerne komponentene i systemet på ny. Mer hjelp kunne jeg dessverre ikke få uten aktivt abonnement. Og en ting er i alle fall helt sikkert etter denne opplevelsen, det kommer aldri til å skje! Det var vel det så måtte til for å ta steget fullstendig bort fra Verisure,  synet det er dumt, da jeg må bytte to låser og 10 røykvarslere, som jeg har betalt for selv, men er i dag i praksis ubrukelige. Er det andre som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem som deg idag. Kom hjem fra jobb nå og døren, Yale var låst. Kona var hjemme så pleier ikke være låst da. Hmm nå kan den ikke automatiseres. 
Nettopp handlet batterier fra verisure til alle komponentene og nå får jeg ikke brukt noe av det heller. Alarmen får så være, men røykvarslerene bør virke og ihvertfall dørlåsen bør jeg kunne styre da jeg har kjøpt egen låsemodul. 
Har kranglet med de tidligere ang selger som lurte meg til nytt abonnement (299kr) for ett helt år. Ja takk sa jeg. Nei, var visst pr mnd kom det frem. Ett mirakel at jeg fikk kansellert abonnementet. 

Tror nesten de har tatt en cleanup i systemet idag og slettet alle ikke aktive abonnement fra app. 

Tester røykvarslerene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er nok som du sier ja, de «rydder» i systemet, møkkabedrift!

 

jeg testet med å legge til igjen en røykvarsler, det gikk fint men spørs jo da hvor lang tid det tar før de fjerner komponenter igjen. Verre med yale låsen, men får prøve med en factory reset på låsene og se om det hjelper. 

 
Har ikke fått testet om røykvarslererne som er fjerner fremdeles snakker med hverandre.

 

Har lagt Verisure for hat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke betalt noe abonnement på 4år. Så sånn sett har det vært veldig billig. Betalte ikke en krone for utstyret, grunnet kampanje.
Men nå har jeg bestilt egne røykvarslere, som kan legges til Philips hue via IFTTT. Ny dørmodul kan og kobles til Hue så sånn sett er jeg tvunget til å kjøpe nytt (sa jeg til kona). 
 

Kobler ned alt Verisure komponenter til helgen, så blir vel lagt ut på finn. Verisure vil ikke demontere og hente selv. 

 

Endret av Dr Nelson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa opp i korona og hadde verisure i rundt 1 år før de kom å demonterte alt. De etterlot seg og mange stygge merker. Ingenting å klage på da de ikke tar ansvar ved demontering. Man eier visst heller ikke utstyret selv om man kjøper det til full pris. Dette er da en kostnad for overvåking og eventuell installasjon. Yale låsmodulen tok han også! Men den måtte han komme tilbake med for den var ikke kjøpt gjennom verisure, hvis ikke hadde de tatt den også. 
 

Kjøpte likevel en liten vbox mini på Finn til 200kr, og denne fungerer fortsatt! (Bank i bordet!) 

 

jeg skjønner de rydder i systemet, men da må de kunne åpne for lokal styring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fikk denne e-posten fra Verisure i går. Har aldri vært kunde, har kun en Doorman V2 med modul fra Verisure fordi det ikke var andre alternativer da jeg kjøpte låsen "way back when".
image.png.46879ad2390ceae2f8ae88fb9d2e08f5.png

 

Resultatet ble dette:
E4BC3AEE-F16A-4FCD-B0EE-B9FC5847D272_1_201_a.thumb.jpeg.0ec2b36e8dc9c4eb99481ad7d3ff4e8d.jpeg

Har ikke satt det opp enda, men det har uansett vært på planen en god stund da jeg aldri egentlig har vært spesielt imponert over hva Verisure har fått ut av sin låse-integrasjon. Er spent på om Yale har flere og bedre funksjoner, f.eks. at man har en trigger for når døren låses opp med låseknappen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt på daglig låsing kl 21:00 i lang tid, og man blir jo vant til det, og så oppdaget jeg tilfeldigvis i helgen at døren stod ulåst på kvelden. En sjekk på statusepostene viser at jeg mistet kontakten rundt kl 10:00 mandag 18 september. Mao så har vi uten advarsel levd med ulåste dører og uten brannalarm i nesten to uker. Alle enheter inne på min side har blitt slettet, og alle oppsett har dermed også forsvunnet.

 

På telefon med Verisure i går, sa de at det hadde skjedd en feil. Etter å ha pushet litt, så fant de ut at de kunne gjenopprette alle enhetene fra remote, og skulle gjøre det i løpet av kvelden. Det skjedde aldri, så det blir vel en ny telefon etter jobb i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.