Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styring for hytte


Misha

Anbefalte innlegg

Står midt oppi en prosess hvor jeg må bestemme meg for styring av hytta. Huset hjemme er dumt som et brød og feltet er ganske uoversiktlig å sette seg inn i over kort tid. Hytta settes opp med masse panelovner (Mill  eller Nobø) i tillegg til varmekabler. Ønsker gjerne styring av varme, elbillader, varmtvannsbereder og lys (plejd). Aller helst med laststyring innenfor nettleiegrenser (skru av varmtvannsbereder og varmekabler mens panelovnene står på mest) og gjerne med prisstyring.

Får anbefalt alt mellom himmel og jord og ønsker primært et system som er stabilt og fremtidsretta. Har fått masse forslag om Homey pro, telldus, homeassistant (virker som en fin hobby- noe jeg ikkje har tid til), futurehome og sikom. Om lys-systemet ikke havner i samme appen er absolutt ikke krise. Noen som kan hjelpe en forvirra stakkar som forsøker finne ut av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med en post som dette er at du egentlig ikke stiller et spørsmål. Dette blir mye enklere hvis du har noe litt mer konkret du lurer på, hvor alle her inne kan fortsette kranglingen og gi deg 17 ulike råd, men ingen vil kunne velge for deg. 🙂

 

Hvis du ikke skal ha noe som er en hobby, så skal du ha det enklest mulig. FutureHome er vel sannsynligvis det som er mest sikkert da.

Om du får til alt du ønsker å gjøre, er imidlertid en annen sak. Men for å komme i gang, så har FutureHome noen spotpris-automasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner mange råd i denne tråden om samme tema: 

Ellers støtter jeg vurderingen din av smarthus. Home Assistan er en hobby, jeg har det selv både hjemme og på hytta. Men hytta har fungert fint med Nobø for styring av gulvvarme i mange år. Hvis du ønsker et enkelt system kun for varme er Nobø en god mulighet - slik den er i dag. Men jeg er usikker på fremtidig utvikling, se omtale i tråden jeg har lenket til. Og dagens Nobø løsning har ingen funksjon for styring på effekt (opp mot trinn for nettleie) eller strømpris. Det får trolig det Nobø planlegger i samarbeid med Futurehome. Og Futurehome kan sikkert styre VV-bereder også, uten at jeg har egen erfaring der. Du sier du står midt i det - da er mitt råd å kontakte Nobø og få avklart når de kommer med ny versjon. Du kan være tjent med å vente med bestilling av termostatmodulene til panelovnene om du kjøper Nobø ovner nå, rett før de kommer med en ny løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.