hjemmedude Skrevet 30. september 2023 Del Skrevet 30. september 2023 Har et astrour med A og B kanal installert i sikringsskap. Har også et utehus på en annen kurs fra et annet sikringsskap. Utfordringen er å slå på utelysene til utehuset samtidig som astrouret. Jeg bruker HomeAssistant og z-wave, ser for meg en z-wave dings på kanal A på astrour som HA sjekker om er online eller offline, og sender beskjed til dimmer i utehuset om å skru av/på. Jeg har ingen smart z-wave dimmere i dag så har ingen erfaring her. Høres det ut som en ok plan? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 30. september 2023 Del Skrevet 30. september 2023 hjemmedude skrev (1 time siden): Høres det ut som en ok plan? Nei Hvorfor vil du bruke penger på en z-wave dings på kanal a når du lett og gratis kan finne denne infoen i Home Assistant. Det er jo kun solhøyden du trenger og dette har HA innebygd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjemmedude Skrevet 30. september 2023 Forfatter Del Skrevet 30. september 2023 Fordi huset styres av astrouret på kanal A (20 utespotter og x lamper) og ikke av HA. Da opererer huset plutselig med to sol opp/ned tider og blir sannsynligvis ikke i sync. (?) Jeg er fortsatt litt old fashion på lyset og har ikke smartifisert noe lys inne eller ute. Men alternativet er en z-wave bryter i sikringsskapet på lys-kursen og z-wave dimmer til utehuset? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlavT Skrevet 2. oktober 2023 Del Skrevet 2. oktober 2023 (endret) On 30/09/2023 at 17:19, hjemmedude said: ser for meg en z-wave dings på kanal A på astrour som HA sjekker om er online eller offline, og sender beskjed til dimmer i utehuset om å skru av/på. Hva mener du med online eller offline? Mente du av eller på? Eller mener du om dingsen har strøm eller ikke? Dersom du trenger en Z-Wave bryter / dimmer til sikringsskapet, så selger jeg denne: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=315849287 Endret 2. oktober 2023 av OlavT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjemmedude Skrevet 3. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2023 Mente av/på ja. 😊 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlavT Skrevet 3. oktober 2023 Del Skrevet 3. oktober 2023 10 hours ago, hjemmedude said: Mente av/på ja. 😊 Aner ingenting om HA, men regner med at en kan sjekke om en Z-Wave enhet er av eller på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.