Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Utendørs plugg med effektmåling


hjemmedude

Anbefalte innlegg

Det var ikke mye å finne med zwave eller zigbee, men jeg fant en til: https://www.kjell.com/no/produkter/smarte-hjem/fjernstrombryter/fjernstrombryter-z-wave/popp-utendorsbryter-z-wave-p51352. Har ikke testet den selv.  

Har tidligere brukt en deltaco ute som er mye billigere, men den er wifi, uten strømmåler og nå får jeg  ikke kontakt med den lenger. Ser nå at du skrev zwave og wifi… Det er mange flere muligheter med wifi, men det prøver jeg å styre unna når jeg kan. De fleste wifi smartprodukter er avhengig av skytjenester og de ønsker jeg ikke å være avhengig av om det finnes lokalt styrte alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvejer sterkt å bygge en. Den absolut enkleste løsningen er å bruke en vanlig zigbee/zwave plug med 2 skjøte ledninger (alternativt en puk/relæ dings) for å så putte det i en vantett box , spørsmålet blir da hvordan den liker minusgrader...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjemmedude skrev (11 timer siden):

Opptar denne to stikk i en dobbelstikk ute?

Jeg testet akkurat, og den vil fungere med eurostikk og med vanlig schuko hvor kabelen er vinklet 90 grader fra stikket (typisk tilkoblingsledning) men trolig ikke dersom kabel går rett ut fra stikket (typisk tykke skjøteledninger).

 

Edit: jeg testet i vertikalt dobbeltstikk inne, siden den normalt står i enkeltstikk ute. Kom akkurat på at jeg har også et horisontalt dobbeltstikk ute. Det er nok litt knapt med plass til en annen kabel dersom det er et horisontalt dobbeltstikk med lokk, og pinnene også står horisontalt.

Endret av kristianml
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.