Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Smart styring av screen


oeh

Anbefalte innlegg

Hei, 

Usikker på om dette er riktig del av forumet, men prøver. 

Har idag en sånn bryter til å styre screen opp og ned, men den er veldig manuell. 

Finnes det noe alternativ til denne bryteren som er smart?

 

 

screen bryter.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, oeh said:

Hei, 

Usikker på om dette er riktig del av forumet, men prøver. 

Har idag en sånn bryter til å styre screen opp og ned, men den er veldig manuell. 

Finnes det noe alternativ til denne bryteren som er smart?

 

 

screen bryter.jpg

Jeg tror kanskje du må si litt mer om hva dette er. Hva er i andre enden av ledningen. Er det direkte til en motor eller er det noe mer "intelligent"? Og finnes det noen annen styring type trådløs? Eller er dette en impulsbryter med 3 eller 4 ledere kobblet til noe annet (f.eks er opp og ned bryter bare en impuls kortslutning av 2 ledere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Borg1n sier så hadde det vert greit med noe mere informasjon, men jeg regner med at dette er en lite intelligent screen med simpel forrigling i motoren. Hvis dette stemmer så trur jeg du skal kunne bruke Elko sin smart solskjermingmbryter. Denne har zigbee så burde være ganske simpelt i integrere med både Homey og HA iallfall

 

https://elkosmart.elko.no/produkter/smartsolskjermingbryter#s3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Dette er en "dum" screen. Selve bryteren nå må man fysisk hold inne knappen til den har gått i posisjonen man ønsker. 

Leverandøren selger ekstra utstyr som kan kobles til for å smart-styre, men ganske kostbart ifht. det å evt. bare kunne bytte selve bryteren til noe smart. 

 

Quote

Som Borg1n sier så hadde det vert greit med noe mere informasjon, men jeg regner med at dette er en lite intelligent screen med simpel forrigling i motoren. Hvis dette stemmer så trur jeg du skal kunne bruke Elko sin smart solskjermingmbryter. Denne har zigbee så burde være ganske simpelt i integrere med både Homey og HA iallfall

 

https://elkosmart.elko.no/produkter/smartsolskjermingbryter#s3

Jeg skal sjekke ut denne @Brekke. Takk for forslaget. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at skjermen stopper automatisk når den er ute / inne uansett om du holder knappen inne?

 

Da kan du vel benytte et vanlig smart-relee og programmere den til å "holde knappen inne" en viss tid (nok til at lerrettet ruller ut / inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stopper av seg selv når den er helt nede eller helt oppe. Den fra Elko så veldig fin ut, men er selvfølgelig litt dyr.

Noen som vet om den går inn i HA via ZHA?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.