Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

En zigbee dimmer slår av en annen?


Johannes F

Anbefalte innlegg

Hei! Har et veldig rart problem med mine Sunricher Smart Zigbee-dimmere. Jeg har disse dimmere rundt omkring i huset og er stort sett veldig fornøyd. Har kun et veldig finurlig problem med 2 av dem, den som går til stuen og kontoret.

 

Den på kontoret slår seg av når jeg gjør en endring på dimmeren som går til stuen, uansett om endringen er å slå lyset på, av eller dimme det. Så slår lyset på kontoret seg av.

 

Info:

- Problemet har ikke alltid vært der, så det er noe som har oppstått. 

- Kjører Home Assistant.

- Det var ikke noe som oppsto mens jeg holdt på med noe i HA. Det fungerte lenge etter jeg sluttet å tukle inni HA.

- Ingen automasjoner som styrer noen av dimerne, kun kjørt som vanlige dimmere per dags dato. Har heller aldri blitt kjørt av noen automasjon.

- Har prøvd å ta en factory reset (FR) på begge dimmerene, og lagt dem inn i HA igjen.

- Har prøvd å slette fra HA, da fungerer de som normale dimmere. Så lenge en av dem ikke er koblet til HA. Men med en gang begge er koblet på HA så er problemet det.

 

Så akkurat nå skjønner jeg ingen ting. Kan det være noe signal mitch match?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.