Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Lovelace - Beste praksis for WAF?


SK951

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er i ferd med å redesigne lovelace. Jeg er på jakt etter inspirasjon og innspill til hva som er lurt, og hva man bør unngå. Del gjerne skjermbilder.

 

Hvordan har dere løst det? Egne faner for hver etasje? Egne sider for tema (varme/lys/sikkerhet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har delt det opp i funksjonalitet/tema. Alt lys på et kort. Alt for varme på et annet.

I tillegg har jeg delt det opp i enkle kort som kun gjør det viktigste og mer tekniske "nerde" kort hvis en vil studere detaljer. Og så kan du også styre hvilke kort som skal være tilgjengelig for hvilke brukere så du kan unngå å presentere for mye dilldall til de som ikke har interesse av det.

Men min filosofi er egentlig at det meste skal gå automatisk. En skal slippe å trykke på knapper på veggene og slippe å åpne appen på telefon. Men det er vanskelig å gjennomføre dette 100%

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en miks, men de andre i huset er ikke helt fornøyd fordi de mener det er så vanskelig å finne ting. Det er f.eks ikke opplagt at lys på stue og kjøkken er en knapp som viser en undermeny.

 

Screenshot_20240222-174004.thumb.png.b2474fb7d16854930bc7760a8d22b12f.png

 

 

Så jeg bygger en ny, etter hvilken etasje ting er i. Problemet er at noen etasjer har for mange rom, så det blir da raskt uoversiktlig. Løsningen er å dele opp i de rommene som hører naturlig sammen. Eks. fra Stue og kjøkken.

 

Screenshot_20240222-173853.thumb.png.38db7faa47ef9c1cffbbdabff6c7b923.png

 

Det meste går automatisk her også, men greit å slå av/på lys ved spesielle anledninger.

Endret av cat0
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cat0 skrev (4 timer siden):

Det meste går automatisk her også, men greit å slå av/på lys ved spesielle anledninger.

Det er det. Men jeg har lagd knapper for de spesielle anledningene. Det kan være en knapp for leselys. Eller en nedtrekksliste for "dagsbesøk", "overnattingsbesøk" eller "ingen på besøk". Ringer noen på så kommer det opp et spørsmål på mobil 5 min etterpå. Så settes lys og varme ut i fra dette.

Endret av stigvi
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.