Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Home Assistant i Apple Carplay


Anbefalte innlegg

Home Assistant har kommet til Apple Carplay, noe som kan være nyttig ift åpning/lukking av garasjeport, slå av/på varme osv.

 

Er det noen her inne på forumet som har fått til noen slike automasjoner? Jeg spør for en venn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

storeulv skrev (38 minutter siden):

Home Assistant har kommet til Apple Carplay, noe som kan være nyttig ift åpning/lukking av garasjeport, slå av/på varme osv.

 

Er det noen her inne på forumet som har fått til noen slike automasjoner? Jeg spør for en venn...

Jeg har hatt det på Android en god stund, men har ennå ikke kommet på noe å bruke det til. Garasjeport er nok det nærmeste, men jeg har allerede en løsning som fungerer bedre. Jeg har en NFC brikke skjult under dashbord og bare "tæpper" telefonen der for å åpne eller lukke. Mulig jeg hadde brukt Android Auto hvis bilen hadde støttet trådløs tilkobling. Det er stort sett på lengre turer jeg tar meg bryet å koble til ledning.

Ellers ser jeg at en kan opprette sensorer for å lese status på bilen som feks km-teller. Men disse virker ikke på min bil, dessverre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.