GĂ„ til innhold
  • Bli medlem
StĂžtt hjemmeautomasjon! đŸ„‡đŸ„ˆđŸ„‰

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjÞpt en Namron ZigBee termostat ( https://www.elektroimportoren.no/namron-zigbee-termostat-16a-sort/4512759/Product.html )

Jeg bruker ZigBee2MQTT og fÄr kun opp muligheten til Ä slÄ den av og pÄ, men ellers ingen funksjoner. Det kommer opp at den ikke er stÞttet, og det bekrefter Namron ogsÄ.

Kan jeg pÄ noen mÄte greie Ä legge til de andre funksjonen fra termostaten? Jeg har ogsÄ to panelovner som er fult stÞttet.

Skrevet

Jeg benytter Namron ZigBee termostatstyring til begge mine badegulv. Disse er koblet til Home Assistant ZHA og fungerer utmekret med alle mulige innstillinger remote.

Jeg har ikke prĂžvd med Z2M dog.

Skrevet

Ja, det er jo det. Og Z2M er kjent for Ă„ ha den beste stĂžtten for omtrent alt mulig rart. Jeg bruker Z2M hver gang ting ikke funker som forventet i ZHA eller i deConz.

ZHA er Home Assistant's egen ZigBee implementasjon, og de stÞtter stort sett det som fÞlger ZigBee 3.0 standarden 100%, men mange duppedingser gjÞr ikke det helt. IsÊr mye av det som kommer fra Kina. Da kan man ofte oppleve at noe stÞttes (f.eks. av/pÄ) men ikke alt. Men jeg har aldri opplevd det med Z2M da denne har veldig omfattende stÞtte.

Skrevet

Ja, dette var snodig og svéért irriterende 😊

Og nÄr Namron sier at de ikke stÞtter Home Assistant men det fungerer i zha, er det noen muligheter for Ä fÄ det til Ä fungere i z2m? 

Skrevet
Dr.S skrev (16 timer siden):

Kan man hente ut fra ZHA og gjenbruke det i Z2M? 

Du kan hente ut fra andre Namron termostater som er konfigurert i Z2M:

https://github.com/Koenkk/zigbee-herdsman-converters/blob/master/src/devices/namron.ts

SĂ„ fĂžlger du bruksanvisningen som LaStrada henviste til:

https://www.zigbee2mqtt.io/advanced/support-new-devices/01_support_new_devices.html

• 1 Ă„r senere...
Skrevet (endret)

Hei. Gammel trÄd, men er det noen som har fÄtt denne til Ä fungere i Z2M? Den hvite versjonen 4512758 som er identisk gÄr inn og alt utenom strÞmforbruk fungerer. Jeg fikk Copilot til Ä (etter mange forsÞk) lage en config der jeg fikk inn alle data (utenom strÞmforbruk), men den klarte ikke Ä sende kommandoer tilbake til termostaten

Endret av DeepestPurple

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.