mk1 black limited Skrevet 20. desember 2024 Skrevet 20. desember 2024 (endret) Hva er det som er 'the shit' av z-wave -kontrollere om dagen? Og da aller helst noe som har ethernetinterface og fungerer bra med Home Assistant? EDIT: Ser at det funker med ser2net og en USB-kontroller, så da er spørsmålet hvilken...:) Endret 20. desember 2024 av mk1 black limited Siter
Mastiff Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai (endret) @mk1 black limited Jeg står overfor akkurat det samme nå. Jeg skal nullstille Z-Wave-nettverket i huset etter sju år, det er litt ustabilt her og der. Planen er å ekskludere enhet etter enhet fra det nåværende nettet, og legge dem til i det nye nettet med de samme navnene, for å unngå å måtte sette opp alt av automasjoner og sånt på nytt. Jeg regner jo med at min sju år gamle Aeotec Z-Stick ikke akkurat er "the shit", som du uttrykker det, så det ville vært veldig greit å høre hva du endte opp med, og om du er fornøyd med valget. Edit: Jeg kjører også Home Assistant, bare så det er sagt. Og i Docker-container, både Z-Wave JS UI og Hass. Jeg lurer på om HomeSeer G8 800 Z-Wave Stick kan funke. Endret 12. mai av Mastiff Siter
christbj Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai Hvis det ikke haster hadde jeg ventet litt til Nabu Casa starter salg av sin Zwave dongle, selv om det enda er uklart når den kommer: https://community.home-assistant.io/t/buy-a-zooz-800-z-wave-usb-stick-or-wait-for-nabu-casa-s-new-device-moved/773246 Siter
OlavT Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai Jeg hadde valgt denne: https://www.silabs.com/development-tools/wireless/z-wave/z-wave-800-dev-kit?tab=overview Siter
mk1 black limited Skrevet i går, 06:54 Forfatter Skrevet i går, 06:54 Jeg fikk aldri noe svar, og så hadde jeg det litt travelt så jeg endte opp med en Aeon Z-stick gen5 som jeg likevel hadde liggende. Fungerer helt fint så langt, men fikk den aldri til å fungere med ser2net, så den er koblet rett i HA-serveren (med USB-forlengerkabel). 1 Siter
christbj Skrevet i går, 14:56 Skrevet i går, 14:56 mk1 black limited skrev (7 timer siden): Jeg fikk aldri noe svar, og så hadde jeg det litt travelt så jeg endte opp med en Aeon Z-stick gen5 som jeg likevel hadde liggende. Fungerer helt fint så langt, men fikk den aldri til å fungere med ser2net, så den er koblet rett i HA-serveren (med USB-forlengerkabel). Jeg har samme og den har fungert stabilt i mer enn 3 år nå. Planlegger bytte når Zwave Long Range er klart for bruk i Europa og stabilt utstyr er tilgjengelig. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.