Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Midnatt er det AM eller PM


Gjelsvik

Anbefalte innlegg

Har en event som har to IF`s.

 

1: IF time is after 6:00 AM

2: IF time is before 12:00 PM

 

I mitt hode skal det da trigge alt mellom kl 06 og 24. Men det fungerer ikke nå kl 21:30 i kveld.

 

Endrer jeg #2 til 12 AM så fungerer det heller ikke. Men endrer jeg til 11:59 PM så fungerer det. Problemet da er jeg potensiellt får 1 minutt i døgnet der denne eventen ikke trigger, og det ønsker jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gjelsvik skrev:

Har en event som har to IF`s.

 

1: IF time is after 6:00 AM

2: IF time is before 12:00 PM

 

I mitt hode skal det da trigge alt mellom kl 06 og 24. Men det fungerer ikke nå kl 21:30 i kveld.

 

Endrer jeg #2 til 12 AM så fungerer det heller ikke. Men endrer jeg til 11:59 PM så fungerer det. Problemet da er jeg potensiellt får 1 minutt i døgnet der denne eventen ikke trigger, og det ønsker jeg ikke..

 

11:59:59 PM er siste sekund i døgnet, 00:00:00 AM er første i neste døgn. :) 

 

12:00:00 PM er midt på dagen (første sekund av PM). 

 

EDIT:

Så det jeg prøver å si er: spesifiser med sekundene også, da får du dekket hele perioden :) 

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm fant ut av det.

 

Quote

The time condition choices cover a range of times. 

This concept is extremely important in HomeSeer. For the execution of event conditions the day begins and ends at midnight. This concept really affects certain conditions such as

  • The time is before this: really means if the time is after midnight “but before this:”. So if you set the condition “the time is before 6:00 AM” it is the same as stating the time is between midnight and 6:00 AM.
  • The time is after this: really means if the time is “after this:” but before midnight.

 

Så dvs, jeg trenger ikke 2 IFs, all tid er med midnatt som utgangspunkt.

I mitt scenario, for å treffe tid etter 06 om morgenen, men før midnatt så skal det holde å bruke IF time is after 6 AM.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gjelsvik skrev:

Så hvordan adresserer jeg tidspunkt for midnatt? (Sekunder er ikke et valg i event i HS3, heller ikke 00: som time.)

 

Så 11:59:59 utgår og 00:00 utgår.

 

 

Ser at sekunder er bare mulig for trigger, ikke conditions. 

 

Bra du fant ut av det! :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.