Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ifttt Google calendar


Asterix

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å bruke IFTTT med Google kalender og Homeseer for å kjøre events eller kontrollere devices basert på events i kalenderen.

Etter å lagt en virtuell device 'Holiday', IFTTT applet'en basert på 'search' i event navn/lokasjon og start tid finner ferie event og oppdater status på den virtuelle device til On. So far, so good...

Spørsmål er hvordan håndtere slutt tidspunktet, for å sette device'en tilbake til Off?

Har tenkt å ha en reset ved midnatt, men det forutsetter at jeg har en ny event for hver dag av ferien. 

Finnes det en smartere måte å fange slutt dato/tidspunkt gjennom IFTTT?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Gaute said:

Hva med et å ha to ulike triggere? En for fridag, som resettes ved midnatt, og en for ferie som resettes ved et annet kalenderinnlegg.
 

Fridag vil fungere fint, men det er ferien som er problemet. Vil helst unngå å opprette en event I kalenderen som sier 'det er ferie slutt'. Men ser at det ville fungere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Asterix skrev:

Tenker mer hvordan fange at event 'ferie' Har sluttet. (Uten at jeg trenger å lage en ny event I kalenderen som sier at ferien er ferdig)1f914.png

Har du veldig faste ferier så kan det jo være mulig å gå ut fra det kanskje. F.eks. om du alltid har hele uker så kan du jo telle ned en uke etter hver gang FERIE settes (og da slå AV ferie etter en uke).

Og i kalenderinnlegget, når du legger inn FERIE, så kan du velge om den skal gjentas i x antall uker, avhengig av hvor mange ukers ferie du har. Det vil si at har du f.eks. to ukers ferie så ligger det inne FERIE i kalenderen to ganger. Etter en uke med ferie slåes det av i automatikken, men FERIE settes på nytt med det nye kalenderinnlegget. Etter en ny uke slåes det av igjen.

 

Dersom du har kortere/avvikende ferier så fungerer kanskje ikke dette så bra...

 

Ser at jeg må sette opp noe liknende selv ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut nå at jeg kan også sende text commands til Homeseer med 'ingredients' fra Event i kalenderen (som feks 'End').
Skal teste dette. Ser spennende ut den IFTTT greie [emoji846]

Så bra!
Si ifra om du finner ut noe som funger godt :-)


Sent from my iPad using Tapatalk
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.