Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

vThings Air quality monitor V3. Erfaringer med Homeseer?


Asterix

Anbefalte innlegg

Har noen av dere erfaring med den sensor (vThings Air Quality Monitor V3) sammen med HS3 og RFXCom plugin?

Det at den sensor måler CO2 og partikler i luften (opsjon) gjør det ganske nyttig (synes jeg!).

Alternativ for CO2 alene er nok Netatmo, men det måler ikke partikler, og er litt mer krevende å snakke med (script eller plugin kreves).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Asterix skrev:

Tenkte bare at du bor noen få km unna.

Du vet hvor jeg bor, men jeg vet ikke hvor du bor... derfor ble det som det ble. ;)

 

Men hvis jeg er fornøyd med den, så kan det være jeg vil ha noen flere (enklere), skal heller høre med deg da. :) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Funket denne mot HS uten store anstrengelser?

Plan er å benytte den som sensor for potensiell lekkasje i CO2 kretsen ved karbonering av øl. Da inne i ett kjøleskap.

Har akkurat tømt en 4kg flaske pga. lekkasje så'e :P

 

Frank

 

Endret av Frankh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.