Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg planlegger å gå til innkjøp av et par-tre kameraer til bruk utendørs, og ønsker selvfølgelig noe jeg kan bruke sammen med homeseer.

Er det noen som kan si litt om sine erfaringer, og kanskje anbefale en modell?

Jeg ønsker helst noe med ansiktsgjenkjenning og gjenkjenning av biler. Andre avanserte funksjoner er et stort pluss.

Skrevet

Det som er viktig er at du velger kamera med RTSP støtte. Veldig mange av de billigere kameraene har ikke dette. Flere av de nyere produsentene krever at du kjøper skyløsninger fra de for å sette opp et system - jeg har inntrykk av at de fleste av disse er bra, men du må da betale abonnement for at det skal bli bra. 

Dahua og HikVision er de største produsentene som har holdt på lengst, selger mest og er mest anerkjent. Dahua selger også under andre navn (lisensierer) og min forståelse er at du for mye for pengene med disse. Jeg ser at folk som kan mer om kamera enn meg sier at HikVision sine kamera sannsynligvis har best innmat (hardware) og at de er veldig solide. Reolink selger mye her hjemme, men jeg er fortalt at de ikke er blandt de beste på software og ikke like bra innmat som andre. Annke er også et merke som ofte blir anbefalt. Jeg har selv prøvd og bruker alle 4 merkene listet over og holder nok en liten knapp på HikVision.

TP-Link selger også mye, men det holder jeg meg selv litt unna - de er super-enkle å hacke og såvidt jeg husker ble TP-Link forbudt å selge i USA for litt siden grunnet det. Uansett så bør du passe på å sette kamera bak branvegg, bytte brukernavn og passord og ikke eksponere web-grensesnittet på internet.

Som Evelen buker jeg Frigate og kan varmt anbefale det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.