Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Sette helg


gullfrode

Spørsmål

Har satt opp forskjellige Virtual Devices((VD)for tidsstyring, men hvordan sette forskjellige dager?

Har en VD som jeg ønsker å ha variablene (0)Hverdag, (1)Helg og (2)Helligdag. 

Finner bare at jeg kan endre på gitt tid. 

 

I tillegg så lurer jeg på tips til varmestyring tilsvarende jeg hadde i HC2. 

Der hadde jeg linked devices (feks. forskjellige Wall-plugs) mot en tempraturmåler, som var koblet mot Heating-panel hvor man kunne sette gitt temp pr. ukedag og fire forskjellige tider på døgnet. 

I tillegg så hadde jeg scener som satte temp til Holiday mode om et vindu ble åpnet, og via app så kunne jeg overstyre temp i hvert rom fra App. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
3 timer siden, ZoRaC skrev:

If time is 00:00:00

and it's monday

 

or the time is 00:00:00

and it's tuesday

osv

Trenger ikke flagge alle dagene... Trenger vel bare sette det tidspunktet der den skal endre seg. Så f.eks. 00.00.00 på mandag --> HVERDAG. Neste trenger ikke komme før f.eks kl 18.00 på fredag --> HELG.

 

Helligdag er litt mer tricky. Det lønner seg nok å ha en egen VD for det, og så sette den første VD til HELG også når det er helligdag. Dersom du f.eks. skal bruke dette til lysstyring osv, så kan du fort ende opp med å hele tiden måtte sjekke om det er HELG eller HELLIGDAG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
47 minutter siden, psv021 skrev:

Helligdag er litt mer tricky. Det lønner seg nok å ha en egen VD for det, og så sette den første VD til HELG også når det er helligdag. Dersom du f.eks. skal bruke dette til lysstyring osv, så kan du fort ende opp med å hele tiden måtte sjekke om det er HELG eller HELLIGDAG.

 

Det kommer jo an på om man vil gjøre noe bare når det er helg eller bare når det er helligdag. :) 

 

Hvis det er av og til man skal skille helg og helligdag ville jeg hatt 1 device med 3 statuser. Hvis noe skal skje når det er helg eller helligdag er det bare å sjekke "is not ukedag". :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Merket at det var unødvendig å holde på å overstyre varme i heating-panel da jeg hadde det i HC2(hadde der en vd som satte dagen til søndag om jeg var hjemme med sykt barn, eller det var helligdag)

Har lagd en VD med enten hverdag(0), helg(1) eller helligdag(2), så setter jeg den bare manuelt til helligdag om jeg er hjemme på en vanlig dag med f.eks. sykt barn. 

Tenkte å ha denne preferansen i flere scener med varme(Type dag <0)men ser ikke hensikt i å skille på lysstyring gitt bevegelse. 

Siden det er samme for meg mhp. feks. varme så tenkte jeg å bruke større enn hverdag på varmen. 

Noen som har link til helligdagscript og legger her, så slipper jeg å lete:o). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.