Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Modernisere en gammel Tivoli Pal


SK951

Anbefalte innlegg

Hei, 

tenkte å bygge inn en Chromecast Audio i en gammel Tivili Pal. Tenkte å gjøre det enkelt og benytter meg av radioens AUX-inngang, men å gjemme selve enheten i radioen. 


Kan noen peke meg på hva jeg trenger for å få strøm i Chromecasten, ved å bruke radioens originale adapter? Tenkte i utgangspunktet å hente 12V, 0,5 A internt i radioen, for og så kjøre dette i en strømregulator ned til 5V som Chromecasten trenger. Er dette noe som er gjennomførbart, eller ren idioti? Jeg spør da jeg ikke har erfaring på området, men er villig til å lære. Syns det i tillegg virker som et gøyalt prosjekt hvor jeg endelig kan prøve loddeutstyret. 

 

Setter pris på innspill. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg må droppe ideen ved Chromecast og heller presse inn en Raspberry Pi Zero. I og med adapteret til radioen ikke leverer mer enn 500 mA, blir det vel ikke mulig å forsyne Chromecast Audio med 1 A...

 

Om noen har innspill til alternative løsninger setter jeg pris på det.  

 

Edit. 

 

Fant nå et 12V 1000 mA adapter med plugg som passet i radioen. Da vil det vel kanskje fungere.. 

 

Edit 2. 

 

Jeg fikk alt til å fungere, men ble plaget med støy fra Chromecast. Etter en del Googling ser det ut som en del sliter med det samme problemet ved bruk av uoffisiell lader, så jeg returnerte Chromecasten og bestilte Raspberry Pi W. 

Endret av SK951
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Sitter med samme prosjektet nå. Tok ut FM kortet (Siden FM er slukket her i Bergen uansett), og fant det som ser ut til å være en regulert 5V forsyning til dette kortet. Aner ikke hvor mye last jeg klarer å trekke her, men i følge denne linken ser det ut til at den bare trekker 260 mA så det bør være håp

 

Noen andre som har erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.