Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Problemer med Blue Iris plugin


TomB

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å teste Blue Iris plugin siden jeg er meget fornøyd med selve Blue Iris programmet, og la den inn nå. Jeg la opp en egen bruker for HS3 i Blue Iris (kjører pr nå på min hoved-maskin hjemme), og satte opp konfig riktig med IP, bruker og passord. Jeg valgte SAVE og så når jeg velger Test connection så får jeg denne meldingen.

 

The server committed a protocol violation. Section=ResponseStatusLine

 

Er det noen av dere som bruker Blue Iris plugin som enten har vært borti denne, eller vet hva det kan være? Jeg har åpnet port 81 på maskinen inn, samt at selve Blue Iris appen har lagt seg inn i firewall-regelsettet direkte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typisk et Http request som går galt. Får du noen detaljer i HSPI_BI.log filen din?

 

La selv inn plugin for Blue Iris for å teste nå, fikk bare connection error når jeg ikke brukte port nummer bak IP, ellers virket det Ok. Har alt på samme maskin.

 

Har selv oppdatert til siste versjon av HS3 og Blue Iris.  Slik ser mitt oppsett ut på plugin, har ikke gjort noen instillinger på BI for at det virket.

 

 

unnamed.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, backspace said:

Det er typisk et Http request som går galt. Får du noen detaljer i HSPI_BI.log filen din?

 

La selv inn plugin for Blue Iris for å teste nå, fikk bare connection error når jeg ikke brukte port nummer bak IP, ellers virket det Ok. Har alt på samme maskin.

 

Og det var port som skulle til, nå fungerte den helt fint, tusen takk for tipset :)

 

Siden du bruker det så kanskje du har svar på det neste også. Jeg kan få den til å trigge manualrecord, men ikke snapshot. Er det i naturen av produktet BI at det er kun opptak og ikke snapshots? Har du laget noen funksjon som tar snap/video og sender til deg eller til et sted automatisk? Når jeg trigger manualrecord så gjør den akkurat det den skal, den begynner opptak, og så sender jeg en disable etter en stund for å stoppe det. Men det jeg i utgangspunktet er ute etter er bare et snapshot som kan sendes med Pushover eller eventuelt epost om nødvendig, men usikker på hvordan jeg gjør det.

 

Tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen måte å ta Trigger på et kamera i stedet for ManualRecord action som må stoppes igjen? Hvis jeg trykker trigger rett på devicen i homeseer så tar den opp i 10 sekunder (som jeg har definert ved bevegelse), men jeg finner ikke den som en mulig action under event oppsett. Vet du hvordan jeg kan gjøre det? Så slipper jeg en Wait 10 sec og så disable igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det virket ?

 

Jeg bruker bare BI til video record, bruker omtrent "out of the box" settings da det virker veldig bra med Motion detect for mitt bruk. Har også testet BI til å lagre snapshots det virket fint, men jeg bruker nå kameraene selv til å å lagre "snapshot" til en FTP server jeg har (de får jobbe litt for pengene de også). Slik tar jeg bort "load" fra BI PC samt også bilde på en server og video på en annen server for å spre risk. Bruker ikke sky lagring  så gjemmer heller bort et par servere her og der for å spre risk for at tyvene ikke tar med seg alt ?. 

 

Har ikke lekt med å sende bilde til meg automatisk enda, ligger på lista men blir vel et prosjekt etter påske når jeg får kamera over døra tenker jeg. Pushover sender vel bare tekst, eneste er å bruke URL til å linke til bilde du lagrer et sted men er vel mange andre bra løsninger her etter behov tenker jeg (noe å google på i påskeferien...). Per i dag får jeg bare notifikasjon hvis alarm går og så logger jeg selv på med VPN og sjekker bilder/kameraer.

Endret av backspace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, TomB said:

Er det noen måte å ta Trigger på et kamera i stedet for ManualRecord action som må stoppes igjen? Hvis jeg trykker trigger rett på devicen i homeseer så tar den opp i 10 sekunder (som jeg har definert ved bevegelse), men jeg finner ikke den som en mulig action under event oppsett. Vet du hvordan jeg kan gjøre det? Så slipper jeg en Wait 10 sec og så disable igjen :)

 

Ser hva du sier, men har ikke brukt BI plugin så blank her.  Er det video eller snapshot du ønsker?  Alternativt kan en scripte litt og hente bilde direkte fra kamera eller Blue Iris når Blue Iris camera motion trigger i Homeseer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideelt sett vil jeg ha et snapshot, jeg tenker at å sende en video blir i meste laget.

 

Jeg skal se litt på muligheten til å koble direkte til websiden, men mulig at det er litt "tregt" i forhold til å få et kjapt svar på hva som trigger.

 

Så mye som kan gjøres, så lite tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.