Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Feilsøke hva som gjør at en enhet skrur seg på/av?


Fredrick

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Litt usikker på hvor jeg skulle plassere denne, da jeg ikke vet hvor feilen kommer fra. Jeg har en Fibaro Dimmer 2 montert bak bryter til taklampen på et babyrom. Den går helt løpsk uten at jeg forstår hva det er som er årsaken..

 

58f66c2620d07_ScreenShot2017-04-18at21_42_03.png.854ffa43495b9ff8e1b94f75b0c51d92.png

 

Loggen er endeløs med bare på/av hele veien. Enheten er ikke forbundet med noen eventer, og skal heller ikke være assosiert med andre enheter (kan jeg søke på dette?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er koblet til en halogen-pære, kan prøve rekalibrering.

 

Ser først nå at den ikke er satt opp som dimmer, den har ingen slider/on last level. Melder tilbake når jeg har fått sett litt mer på det :P

Endret av Fredrick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rapporterer at strøm forbrukes selv om den er av? Og tidvis veldig høyt forbruk når den er på?

 

Hva slags halogenpære? Hvilken effekt? Jeg hadde noe lignende (dog ikke så ekstremt) på en qubino da jeg satte glødepærer med samlet maks effekt opp mot (eller var det over) det dimmeren var ratet for. Jeg tenkte  det var innenfor, siden jeg satte maks dim level såpass lavt at effekt aldri nærmet seg det dimmeren var ratet for (200w). Det rettet seg med LED-pærer.

Endret av DiderikFrom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.