Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kan ikke slå av Fibaro Dimmer 2-lys


Trash2000

Anbefalte innlegg

Har en Fibaro Dimmer 2 på en skinne med tre LED-lys. Impulsbryteren kan vanligvis skru lys av og på, samt dimme. I tillegg styres lys via app og bevegelsessensor (scene).

 

Nå har imidlertid noe klikket. Kan ikke skru av lyset på noen som helst måte, verken bryter eller app. Eneste mulighet for å skru av lyset er å kutte sikringen.

 

Har forsøkt å soft-rekonfigurere enheten, uten at det hjelper. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Trash2000 skrev:

Hva gjør at et relé brenner seg?

 

De andre jeg har lest om som har opplevd det, har brukt lysstoffrør. Den høye startstrømmen brenner reléet. Var derfor jeg spurte om du hadde hatt noe annet enn de LED-pærene tilkoblet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

De andre jeg har lest om som har opplevd det, har brukt lysstoffrør. Den høye startstrømmen brenner reléet. Var derfor jeg spurte om du hadde hatt noe annet enn de LED-pærene tilkoblet. :) 

 

Stemmer nok med denne (fra manualen):

 

G) HARDWAREFAILERROR

Appearing of an error may be a result of serious hardware failure of the Dimmer 2. In this case the Dimmer 2 sets the maximum brightness level and the lED visual indicator starts blinking in red. All external actions (Z-Wave commands, pressing the switches, menu settings) will be ignored.

We recommend disconnecting the device from the power supply and contacting the customer service or to initiate the guarantee procedure.

This error may also appear as a result of enabling the Dimmer 2 without load connected to the output in 3-wire connection. It is not a dangerous situation. We recommend disabling the fuse, connecting the load and enabling the fuse again. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ZoRaC skrev:

 

Veldig godt poeng... :P

Vet ikke hvorfor jeg leste switch, når det tydelig står dimmer! :o 

 

Nå har samme problem skjedd med dimmeren på badet, som ligger en meter fra første dimmer med problemer. Ille gravd fram dimmeren for å lese av feil.

 

På badet er det et lysstoffrør (uten Fibaro-styring). Leser diverse tråder om høy startstrøm på disse. Kan dette spille inn? Har tidligere et par ganger fått overcurrent-varsel i Fibaro home center.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Trash2000 skrev:

På badet er det et lysstoffrør (uten Fibaro-styring). Leser diverse tråder om høy startstrøm på disse. Kan dette spille inn?

ja, det kan gi utslag, for i det du slår på lysrøret vil du få en stor startstrøm og en "dipp" i spenningen. den varer ikke lenge, men kan være ille nok til å kludre til fintfølende elektronikk.

det kan kanskje lønne seg å installere et transientvern,

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.