Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Dimmer 2 - Sx og include-mode


Fibo

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Elektrikeren har satt opp seks Fibaro dimmer 2 (FGD-212) hos meg. I forbindelse med annet elektrisk arbeid, spurte elektrikeren om hvorfor dimmerne var koblet opp uten Sx tilkoblet.

 

Jeg har ikke kompetanse på dette, så spør dere som har peiling.

 

Så langt jeg kan se, så er Sx koblet til bryter og N koblet til Sx. Er Sx påkrevd?

 

Et annet problem jeg opplever på dimmerne, er at jeg ikke får lagt til eller fjernet dem ved å trippelklikke på bryteren. Må bruke B-knappen. Kan dette være relatert til manglende Sx-kobling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker bryteren til å styre lyset?

Koblingsskjemaet sier vel at det er slik det skal kobles, så da regner jeg med det har en årsak. Oppga han noen grunn til at han ikke ville koble det opp ihht manualen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryteren styrer lyset fint. Eneste aberet er at jeg ikke får inkludert/fjernet enhet via S1.

 

Vet ikke hvorfor han koblet slik han gjorde (fibaroen ligger følgelig i takboksen, ikke bak bryteren). Var bare den andre elektrikeren som stusset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fibo skrev:

Vet ikke hvorfor han koblet slik han gjorde (fibaroen ligger følgelig i takboksen, ikke bak bryteren). Var bare den andre elektrikeren som stusset. 

Er de fra samme firma? Jeg hadde spurt om grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.