Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homeseer starter ikke etter strømbrudd.


Superzite

Anbefalte innlegg


Når jeg starter opp homeseer spør den nå etter License ID og License Passord,.. Legger inn lisens som jeg mottok når jeg kjøpte Homesser og får felmelding:

 

No more registration are available for this license. 

Noen som vet hva som kan være feil og hva som må gjøre for å få homeseer til å starte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Superzite skrev:


Når jeg starter opp homeseer spør den nå etter License ID og License Passord,.. Legger inn lisens som jeg mottok når jeg kjøpte Homesser og får felmelding:

 

No more registration are available for this license. 

Noen som vet hva som kan være feil og hva som må gjøre for å få homeseer til å starte ?

 

Send e-post til HS, de må sikkert "låse opp" lisensen i sin ende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Superzite skrev:

men vil da alt jeg har satt opp være borte, siden den nå ser at den mangler lisens ?

 

Nei, ikke nødvendigvis. Mulig lisensaktivering og resten ligger i forskjellige filer. Et annet alternativ er å prøve å legge tilbake backup. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke anbefalt å kjøre windows update, flere som har samme problem. 
https://forums.homeseer.com/showthread.php?p=1306143

 

Akkurat dette jeg var mest redd for når jeg gikk for homeseer, avhengigheten  av windows. :-( 
Så da sitter jeg her med ett hus som ikke funker og samboer som er gretten, dette blir en koselig søndag og kalde dager framover til supporten hos HS kan få ordnet dette. Crap.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, ZoRaC said:

 

Nei, ikke nødvendigvis. Mulig lisensaktivering og resten ligger i forskjellige filer. Et annet alternativ er å prøve å legge tilbake backup. :) 

Hjelper ikke når det er windows update som er feilen.. Server ble oppgradert når strømmen kom tilbake. :-( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Superzite skrev:

Akkurat dette jeg var mest redd for når jeg gikk for homeseer, avhengigheten  av windows. :-( 

 

Jeg kjører på Ubuntu 16.04...

 

Kjører du virtuelt? I så fall kan du installere en ny VM og kjøre trial-mode og importere backup til den. Da vil den kunne kjøre til lisensproblemet blir løst. :) 

 

Jeg vil også anbefale en UPS, for her er det sikkert strømbruddet som har forårsaket problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Superzite skrev:

Ikke anbefalt å kjøre windows update, flere som har samme problem. 
https://forums.homeseer.com/showthread.php?p=1306143

 

 

Er vel akkurat i disse dager det er anbefalt å kjøre windows update.. mtp viruset som herjer om dagene :P

 

men ja.. startet forøvrig windows update på HS boksen istad..for håpe det ikke skjer noe trøbbel der :P

4Faf9Ws.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Merko skrev:

 

Er vel akkurat i disse dager det er anbefalt å kjøre windows update.. mtp viruset som herjer om dagene :P

 

men ja.. startet forøvrig windows update på HS boksen istad..for håpe det ikke skjer noe trøbbel der :P

4Faf9Ws.png

 

 

Oi da, november 2015... :o da er det nok flere hull enn bare WannaCry som trenger å tettes...  :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Superzite skrev:

Akkurat dette jeg var mest redd for når jeg gikk for homeseer, avhengigheten  av windows. :-( 

Du kan velge Linux hvis du vil.

Ulempen med å kjøre det på Linux er jo at da må man kjøre Linux... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.