Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Forslag til oppsett på Lenovo Tab 3


tjwesterby

Spørsmål

Heisann,

Gikk spontant til innkjøp av en Lenovo Tab3 i går da Lefdal hadde tilbud til 444,- 

Hadde i utgangspunktet tenkt meg denne som en liten skjerm/betjeningspanel til OpenHab systemet mitt og evt vise litt rutetider, spotify/sonos controller eller lignende, men er litt usikker på hvordan jeg bør gjøre dette enklest mulig.

 

Er det noen forslag til "must have" apper eller eksempler på oppsett for små tablets som er verdt å se nærmere på?

Evt gode løsninger for å henge disse opp uten at det ser super-sjabert ut?

TJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
Den 5/22/2017 klokken 13.01, tjwesterby skrev:

Heisann,

Gikk spontant til innkjøp av en Lenovo Tab3 i går da Lefdal hadde tilbud til 444,- 

Hadde i utgangspunktet tenkt meg denne som en liten skjerm/betjeningspanel til OpenHab systemet mitt og evt vise litt rutetider, spotify/sonos controller eller lignende, men er litt usikker på hvordan jeg bør gjøre dette enklest mulig.

 

Er det noen forslag til "must have" apper eller eksempler på oppsett for små tablets som er verdt å se nærmere på?

Evt gode løsninger for å henge disse opp uten at det ser super-sjabert ut?

TJ

Jeg bruker Project Rotini og HabPanel som grensesnitt for panelene mine, Tasker , autoremote og IP webcam Pro til automasjon av "skjerm av/på", alarm ved bevegelse, og notifikasjoner.

 

Til ramme så kan du kjøpe en IKEA ramme og modifisere slik som dette:

received_10154220498001355.thumb.jpeg.defa35e3d60358775f1a73e1b28a6b9a.jpeg

 

Eller du kan kjøpe deg et "flip cover" på Ebay og feste plast klips delen til veggen og fjerne "flippen"?

Bilderesultat for samsung galaxy note 10.1 book cover

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Bruker en gamle Asus TF-101 pad hjemme i gangen. Denne kjører per dagsdato Project Rotini.

Ramme er enkelt og greit bare noen treverk jeg hadde ligende som jeg slisset et spor i, pusset og behandlet med noe beis. Det bak veggen krever i dette tilfellet en elektriker men kan gjøres med en enkel kanal ned til en stikk.

f6a54f76b122e6703da812ad1ea80679.jpg90f547cf41eb18793a5bb146071973f4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Den 24.5.2017 klokken 8.24, tjwesterby skrev:

@Lazarus noen screenshots å dele for å se hvordan det ser ut med Rotini og HabPanel? 

Finnes det noen kurante guides for å modde IKEA rammene på beste måte? Tror den løsningen stående på en benk er den mest aktuelle for min del akkurat nå..

Beklager sent svar... :) Alt for mye å gjøre på alt for liten tid.

 

Rotini slik jeg har satt det opp, beklager dårlig bildekvalitet.:

20160525_211817.thumb.jpg.150e8f608e1d3e820fe8cde98a301df4.jpg

For flere bilder av rotini se her: 

 

Har ikke tilgang på mitt oppsett av HabPanel nå.(systemet mitt har en lengre pause)

Men her har du noen eksempel: https://www.google.no/search?q=habpanel&tbm=isch

 

Fant ingen god guide på modding av ikea rammer. Men slik jeg gjorde det så skar jeg ut støtter til nettbrettet i tre slik at den kan festes på innsiden av rammen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.