Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Rimelige temperaturmålere til Fibaro HC2


kikkomana

Anbefalte innlegg

På hytta skal vi bytte til mulitreg-termostater og Fibaro HC2 til å styre varmen i gulvene. Alle termostatene vil stå i sikringsskapet, så det vil ikke være full z-wave dekning i hele hytta.

Når vi skal få inn Fibare HC2, så ønkser jeg også ha mulighet til å kontrollere temperaturen i de forskjellige rom på hytta.

Hvis jeg har forstått rett, så vil z-wave enheter som er koblet til strøm virke som en node og sende signalene videre?

 

Finnes det noen rimelige temperaturmålere som man feks kan koble til en stikkontakt og som da også forlenger rekkevidden?

Vil noe slikt virke:

MULTISENSOR - PAT02-A

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

11 timer siden, kikkomana skrev:

Hvis jeg har forstått rett, så vil z-wave enheter som er koblet til strøm virke som en node og sende signalene videre?

Riktig. :) 

 

11 timer siden, kikkomana skrev:

Finnes det noen rimelige temperaturmålere som man feks kan koble til en stikkontakt og som da også forlenger rekkevidden?

Vil noe slikt virke:

MULTISENSOR - PAT02-A

Nei. Dette er en batterinode, ledningene er vannsensor. Batterisensorer er ikke aktive noder og videresender ikke beskjeder. Som du selv sier, enheter som er koblet til strøm videresender signaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutes ago, Moskus said:

 

Riktig. :) 

 

Nei. Dette er en batterinode, ledningene er vannsensor. Batterisensorer er ikke aktive noder og videresender ikke beskjeder. Som du selv sier, enheter som er koblet til strøm videresender signaler. 

Ja det har du jo helt rett i, ser nå at det ikke er støpsel slik jeg trodde.

Er det noen som vet om det finnes noen som kan kobles til stikkontakt? Av de multisensorene jeg finner, så går samtlige på batterier...

 

Edit:

Alternativt kan jeg kanskje kjøpe noen slike:

Aeon Labs Range Extender Z-wave-repeater

og bruke de sensorene som går på batteier.

Er det noen range extendere som er bedre enn andre?

Endret av kikkomana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.