Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Assosiasjon Secure SRT321 - Fibaro Wall Plug


GeirSc

Anbefalte innlegg

Helt fersk på hjemmeautomasjon. Har HomeTroller Zee S2.

Forsøker å styre panelovn med Fibaro Wall Plug fra Secure SRT321 termostat, men får det ikke til som jeg ønsker. Begge devicer er lagt til i HomeSeer, jeg kan se begge, lese temperatur fra SRT321 i HomeSeer og endring av styretemperatur fra HomeSeer oppdateres i SRT, og endring av styretemperatur på SRT oppdateres i HomeSeer. Kan styre wall plug av og på fra HomeSeer.

Går inn på termostaten på HomeSeer, og setter opp en assosiasjon, gruppe 2, til wall plug, tilsynelatende suksessfullt, når jeg lister assosiasjoner, ser jeg at gruppe 2 ligger til wall plug. Men endring av styretemperatur på termostat skrur ikke av og på wall plug. Hva kan være galt?

En ting jeg har prøvd er å ikke inkludere wall plug i HomeSeer, men direkte til termostaten. Dvs jeg setter termostat i Include-modus, og trykker tre ganger på knappen på wall plug. Da blir wall plug kontrollert direkte fra termostaten. Men da er ikke wall plug synlig i HomeSeer, kan ikke styre den direkte derfra, og får ikke info om strømforbruk osv. 

Noe fundamentalt galt med hvordan jeg tenker om assosiasjoner her...?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Moskus skrev:

Vi begynner i en ende. Kan jeg tippe at SRT321 er lagt inn non-secure og Wall Plug er lagt inn secure?

For at assosiasjon skal fungere må begge enten bruke eller ikke bruke kryptering.

Trodde jeg hadde lagt inn begge secure. Men hvor kan jeg se det, finner ingen status som sier noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og helt magisk begynte det å fungere... Ekskluderte wall plug fra Home Seer, inkluderte den på nytt, non-secure. Oppdaterte assosiasjonen til den nye node id'en, og vips skrur wall plug seg av og på i henhold til termostaten. Takk for hjelpen!!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.8.2017 klokken 18.06, GeirSc skrev:

Og helt magisk begynte det å fungere... Ekskluderte wall plug fra Home Seer, inkluderte den på nytt, non-secure. Oppdaterte assosiasjonen til den nye node id'en, og vips skrur wall plug seg av og på i henhold til termostaten. Takk for hjelpen!!

Hei, 

fungerer SRT321 termostaten OK?

har vurdert å kjøpe en slik en.

 

takk

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei, beklager sent svar!

Jeg har ikke satt den i "produksjon" enda, bare testet med enkelt oppsett. Men synes den virker bra så langt. Ser stabilt ut, wall plug'en reagerer på endringer på termostaten som den skal, og jeg kan styre kontroll-temperaturen med events fra homeseer. 

Geir

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2017 den 21.42, GeirSc skrev:

Hei, beklager sent svar!

Jeg har ikke satt den i "produksjon" enda, bare testet med enkelt oppsett. Men synes den virker bra så langt. Ser stabilt ut, wall plug'en reagerer på endringer på termostaten som den skal, og jeg kan styre kontroll-temperaturen med events fra homeseer. 

Geir

 

Hei,

 

fikk min fra Tronika, men fikk ikke til å inkludere den. Så sendte den tilbake for sjekk. Den er vist på vei tilbake, så enten er det en ny enhet på vei, eller så har den jeg sendte tilbake vært OK.  Kan jo være at jeg har gjort en feil ved inkludering. Men har i mellomtiden lagt til både røykvarslere, stoppekran motor, sirene, touch bryter og diverse bevegelsessensorer.... så ikke umiddelbart noe feil med systemet.

Hadde/har store forventninger til denne, så håper jeg får den inkludert. Men har i mellomtiden fått lagt inn scriptet til Moskus som fungerer utrolig bra som "ovnvakt".

Så nå er det kanskje litt uklart hva den skal brukes til...men finner nok på noe.

 

mvh 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2017 den 21.42, GeirSc skrev:

Hei, beklager sent svar!

Jeg har ikke satt den i "produksjon" enda, bare testet med enkelt oppsett. Men synes den virker bra så langt. Ser stabilt ut, wall plug'en reagerer på endringer på termostaten som den skal, og jeg kan styre kontroll-temperaturen med events fra homeseer. 

Geir

 

 

Hei, har du koblet flere Fibaro plugger på samme termostat? Jeg vurderer å koble denne på 3 Fibaro plugger. Regner med at det skal gå fint, da en kan assosiere 4 noder pr gruppe.

 

mvh

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Snurre skrev:

 

Hei, har du koblet flere Fibaro plugger på samme termostat? Jeg vurderer å koble denne på 3 Fibaro plugger. Regner med at det skal gå fint, da en kan assosiere 4 noder pr gruppe.

 

mvh

S

 

Ja, det går fint. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut, da jeg har tenkt å forsøke to wall plugs på  samme termostat selv?. Fikk du inkludert termostaten når du fikk den tilbake fra Tronika? Jeg husker at menyvalgene på termostaten ikke var helt selvforklarende selv etter å ha lest bruksanvisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.