Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

bytte mellom fast/mobil nett/ valg av kontroller


Pappa Gris

Spørsmål

Hei

Forsker på valg av løsning for styring av mitt hjem og har noen spørsmål. 

1. Ser for meg å lage bla.a. et alarmsystem som da kan varsle meg ved innbrudd, brann osv. Ønsker at det primært skal kommunisere over internett, men finnes det løsninger som kan switche over fra fast internettilkobling til en mobil bredbåndrouter dersom nettet går ned? Evt sende SMS ved brann/innbrudd?

2. Av protokoller jeg ønsker styre er det RF433, Zwave og muligens zigbee. Samtidig ønsker jeg en rimelig standalone enhet (for nå.. ) som kan styre huset uten nettilkobling (ikke Zipato/smartthing mao) Av de "kjente" merker finner jeg i grunn kun Vera Plus (+rfxtrx) eller Athom Homey, (Fibaro med rfxtrx virker som for mye "dilling"). Er det andre forslag til kontroller?

 

Veldig takknemlig for innspill ?

Endret av Pappa Gris
ikke kontroller som krever nettilgang..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
1 minute ago, Pappa Gris said:

hometroller zee s2 virker som en rimelig inngang. kan håndtere inntil 40 enheter iflg intin.no. teller 10stk rf enheter koblet via rfxtrx som en en eller 10 enheter i dette regnestykket?

Det er nok Z-wave noder Intin tenker på. Jeg tipper (uten at jeg vet det) at den vil kunne takle flere 433MHz enheter enn det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.