Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-Net eller MyHS Premium


Ronny

Anbefalte innlegg

4 hours ago, Ronny said:

Hva tenker man om Z-net vs 2 separate controllere med MyHS Premium remote ?

Du kan ha to Zee'er med MyHS hvis du bruker to epostadresser. ;) 

 

4 hours ago, Ronny said:

Mitt utgangspunkt er egentlig å kunne controllere mer enn 1 bolig med samme App. Hus & Hytte.

Da er det enklere. Jeg ville valgt 1 controller med en ekstra Z-NET via VPN.

 

Men det kommer an på hva du legger i "samme app".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo kjempe interessant, siden "Ring hytta varm" på hytta røk her om dagen....

 

Noen som har noe formening om hvor mye data som vil passere til/fra en slik Z-NET? Er veldig i stuss om jeg skal ha en slik på hytta - har bare mobilbredbånd der (men 4G-ruter tilkoblet hele tiden) - eller om jeg skal gå for den tradisjonelle Defa løsningen:/ Har HomeSeer Pro, og begynt å ekspandere hjemme, så hadde jo vært kult å hatt hytten med på det samme..

 

Er det noe VPN støtte på denne Z-NET boksen, eller må hele nettet være koblet opp med VPN?

 

Vil en evt. kunne bruke Razberry med Z.way?

 

Hvordan vil Z-NET fungere dersom den ikke har kontakt med "masteren" (usikker på om det egentlig er et spørsmål :/ )

Endret av Heggholmen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutes ago, Heggholmen said:

Er det noe VPN støtte på denne Z-NET boksen, eller må hele nettet være koblet opp med VPN?

Den kjører Linux, så alt er vel mulig å få til hvis man kan det.

 

26 minutes ago, Heggholmen said:

Vil en evt. kunne bruke Razberry med Z.way?

I teorien, ja...

 

23 minutes ago, Heggholmen said:

Hvordan vil Z-NET fungere dersom den ikke har kontakt med "masteren" (usikker på om det egentlig er et spørsmål :/ )

Like bra som hvis du kobler ut UZB1'en fra maskinen. Absolutt ingenting skjer (dvs ingen kommandoer blir sent), og du vil få en del feilmeldinger i loggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Heggholmen said:

Noen som har noe formening om hvor mye data som vil passere til/fra en slik Z-NET? Er veldig i stuss om jeg skal ha en slik på hytta - har bare mobilbredbånd der (men 4G-ruter tilkoblet hele tiden) - eller om jeg skal gå for den tradisjonelle Defa løsningen:/ Har HomeSeer Pro, og begynt å ekspandere hjemme, så hadde jo vært kult å hatt hytten med på det samme..

Har akkurat denne løsningen på hytta selv - bruker to Zyxel brannmurer med VPN i mellom over 4G. Bruker veldig lite datatrafikk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men igjen.. Har noen "her inne" testet My HS Premium ? Siden jeg strengt talt ikke har behov for å se/styre disse 2 boligene med sammenfallende Events.

Ønsker stor sett 2 systemer/boliger, registret på samme Epost adresse.

Uansett er en Z-net på vei i Posten, så skal uansett teste denne om ikke lenge :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎06‎.‎08‎.‎2017 at 19:44, Heggholmen said:

Dette var jo kjempe interessant, siden "Ring hytta varm" på hytta røk her om dagen....

 

Noen som har noe formening om hvor mye data som vil passere til/fra en slik Z-NET? Er veldig i stuss om jeg skal ha en slik på hytta - har bare mobilbredbånd der (men 4G-ruter tilkoblet hele tiden) - eller om jeg skal gå for den tradisjonelle Defa løsningen:/ Har HomeSeer Pro, og begynt å ekspandere hjemme, så hadde jo vært kult å hatt hytten med på det samme..

 

Er det noe VPN støtte på denne Z-NET boksen, eller må hele nettet være koblet opp med VPN?

 

Vil en evt. kunne bruke Razberry med Z.way?

 

Hvordan vil Z-NET fungere dersom den ikke har kontakt med "masteren" (usikker på om det egentlig er et spørsmål :/ )

Om noen trenger "oppskriften" på å benytte en Razberry sammen med HS3 på Windows - er oppskriften her; https://board.homeseer.com/showpost.php?p=1317278&postcount=60

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.