Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro - Sunricher


bjwanvik

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte ett par Sunricher "glassbrytere" (de med 4 "kanaler" + 4 scener og dimming) i forrige uke som jeg i løpet av helga har fått inn i HS3.

Den ene slet jeg veldig med å få inn i HS3, men etter et par nullstillinger av bryteren kom den sånn ca på lag med meg (jeg tør inntil videre ikke gjøre mer, hehe..)

Dessverre har jeg oppdaget et problem som jeg mener å se et system i; det later til at den går dårlig opp mot Fibaros dimmere, men jeg tør ikke si hvorvidt det er dimmerne eller HS3 som er problemet..

Stort sett har jeg holdt meg til Qubino, så noe veldig stort problem er det ikke, men den ene står i et område "hvor det er mye Fibaro".

 

Ser i HS3 at etter jeg har lagt opp assosiasjoner mot de respektive nodene (på forhånd ser det greit ut), så er det enheter som ikke rimer helt, f.eks viser den mot dimmeren på badet "System Notification", og en annen dimmer "Power Management Notification".

Enda snodigere blir det kanskje når den noden som assosieres som "System Notification"  faktisk ikke har noen device med det navnet i HS3.

 

Må opprette assosiasjoner mot bryteren fra Fibaroenheten også, eller ligger problemet et helt annet sted?  Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, bjwanvik skrev:

Ser i HS3 at etter jeg har lagt opp assosiasjoner mot de respektive nodene (på forhånd ser det greit ut), så er det enheter som ikke rimer helt, f.eks viser den mot dimmeren på badet "System Notification", og en annen dimmer "Power Management Notification".

Enda snodigere blir det kanskje når den noden som assosieres som "System Notification"  faktisk ikke har noen device med det navnet i HS3.

 

Må opprette assosiasjoner mot bryteren fra Fibaroenheten også, eller ligger problemet et helt annet sted?  Noen som har erfaring?

 

Det er bare en HS3-bug, hvor den ikke greier vise riktig device i assosiasjonslisten. Du kan bare assosisere med root-noden og det har du gjort, så det er bare å ignorere den misvisende visningen av at det er feil (child-)device. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste i saken her, bare å lese User Manual til kontrolleren. Da finner man ut at enheten har ikke support for COMMAND_CLASS_SECURE.

Dvs. at inkludere den i HS3 nettverket som en secure node er helt meningsløs (det samme gjelder assosieringer med "secure" noder)...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt 3 slike glassdimmere, men med dimmesymboler nederst, istedet for S1-4. Her er link til dem jeg kjøpte: https://www.tronika.no/no/zwave-kontrollere/1010-veggkontroller-zsc-01dw.html

 

Kjører utelukkende fibaro-dimmere i huset foreløpig, og kan iallefall opplyse om at disse glassbryterene fungerer utmerket! :)

 

Edit: Jeg kjører non-secure på hele sulamitten.

Endret av Squirrel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.