Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

??? Z-Wave Warning Failed to get a SECURITY SCHEME or verify the key from node 71. Device may not be added properly to HomeSeer.


Erling

Anbefalte innlegg

Sitat

sep-09 21.05.24         Z-Wave Warning    The device at node 71 should result in 4 child devices being created, but the node interrogation currently has 0. This may still result in a successful child creation.
sep-09 21.05.24         Z-Wave    Getting SECURITY class information for node 71
sep-09 21.05.24         Z-Wave Warning    If this is an import, you may need to remove and add the device as some devices cannot be added with an import.
sep-09 21.05.24         Z-Wave Warning    Failed to get a SECURITY SCHEME or verify the key from node 71. Device may not be added properly to HomeSeer.

 

Prøver "adding" av Fibaro-brytere til Homeseer.

 

2 av 4 kom opp som:

 

Node 71 Z-Wave Sigma Switch Binary

 

mens de som fungerte kom inn som:

 

Fibaro Switch Binary

 

Utrolig pussig.

 

Noen med løsningen her?

 

Natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Moskus skrev:

Har du mange secure noder?

 

Hæ? ?

 

Her er det meste usikkert, trodde jeg da.

 

Jeg har nok oversett usikre noder jeg, eneste forskjell på det nye er at det er 2 typer. Fibaro FGS-212 og FGS-213.

 

Selvsagt fikk jeg ikke fjernet de,kan jeg bare remove bad node og legge til som usikket?

 

Takker for tipset, jeg tar det opp ETTER ferien, endelig er det min tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra ferie, 1 uke i Tyskland får holde.

 

Fikk etterhvert fjernet de nodene, lagt de inn som usikre.

 

Satte meg ned og brukte 2 fingre - raskt.

 

Har problemer med å skjønne hvorfor noen la seg inn slik de skulle som sikre mens disse kødder det til for meg.

 

Noen forklaringer på det, eller er det bare slikt som kan skje?

 

Terrasselyset vil ikke spille på lag, der er det jo dobbel bryter siden det er våtrom.

 

Her kommer manglende kunnskap inn, siden jeg ikke fikk eksludert den fjernet jeg bad node.

 

Har vel testet de fleste bryterposisjoner uten hell. Får nok bare kjøpe 1 ny bryter og ikke bruke mer tid på det.

 

Selv om det er et nederlag...

 

+

 

Hva hvis man trykker 4 eller 5 ganger? Hvordan starter man på nytt? Vente litt, abort og begynne på ny ellers?

 

Neste gang leier jeg inn hjelp...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker i halve setninger, eller i det minste halve forklaringer. Med doble linjeskift istedenfor avsnitt.

 

Det er litt vanskelig å følge... ;) 

 

2 timer siden, Erling skrev:

Har problemer med å skjønne hvorfor noen la seg inn slik de skulle som sikre mens disse kødder det til for meg.

Noen forklaringer på det, eller er det bare slikt som kan skje?

Hvis du bare velger "Add/include a node" vil de nodene som støtter secure bli lagt secure, og de som ikke gjør det blir lagt inn non-secure. Dermed er "Add/include a node as non-secure" faktisk det enkleste hvis du har flere forskjellige typer noder... ;) 

 

2 timer siden, Erling skrev:

Terrasselyset vil ikke spille på lag, der er det jo dobbel bryter siden det er våtrom.

[...]

Har vel testet de fleste bryterposisjoner uten hell. Får nok bare kjøpe 1 ny bryter og ikke bruke mer tid på det.

Hvilke bryterposisjoner? Hvilken node? Hvilket merket? etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎17‎.‎09‎.‎2017 den 22.20, Moskus skrev:

Du snakker i halve setninger, eller i det minste halve forklaringer. Med doble linjeskift istedenfor avsnitt.

 

Det er litt vanskelig å følge... ;) 

 

Moskus, 22:20 om kvelden er det vel lov å være litt rotete...

 

Uansett, jeg kjøpte ny bryter (FGS-212), tok strømmen, åpnet boksen, koblet til (fikk ikke plass til alt i boksen igjen), alt fungerer nå og jeg styrer lyset på terrassen.

 

La den nå til som usikker node.

 

+

 

Bildet viser "dings" anbefalt til lysstoffrør (som ikke fikk plass i boksen), elektriker kommer og fikser...

 

 

 

IMG_5350.JPG

Endret av Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.