Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alarmer fra homeseer


MrM

Anbefalte innlegg

SMS kan sendes med et script, men du må ha en tredjeparts leverandør, stort sett på grunn av at ingen norske operatører har SMS-APIer lenger. Men det er ikke verre enn å lage en konto og fylle på.

 

Epost kan sendes til en eller flere mottakere.

 

Push-meldinger kan sendes med diverse plugins. Selv bruker jeg Pushover for tiden, og sender push-varsler til meg og kona basert på grupper. Hendig. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2017 den 8.48, Moskus skrev:

SMS kan sendes med et script, men du må ha en tredjeparts leverandør, stort sett på grunn av at ingen norske operatører har SMS-APIer lenger. Men det er ikke verre enn å lage en konto og fylle på.

 

IFTTT tilbyr et begrenset antall SMS pr måned, gratis. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Mitt viktigste scenario er at vår hund er alene hjemme, og det begynner å brenne. Da vil jeg ha svar på alarm asap, slik at vi eller noen andre kan bare bryte seg inn og få hunden ut. Har hatt to vaktselskaper med alarm, men det går for tregt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MrM skrev:

Takk for tips. Mitt viktigste scenario er at vår hund er alene hjemme, og det begynner å brenne. Da vil jeg ha svar på alarm asap, slik at vi eller noen andre kan bare bryte seg inn og få hunden ut. Har hatt to vaktselskaper med alarm, men det går for tregt.

Push OG sms, men ikke nødvendigvis via IFTTT (ville jeg sagt), ettersom IFTTT ikke garanterer noe som helst med tanke på leveringstid. Ja, som oftest er det kjapt, men det er ingen garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På ‎16‎.‎09‎.‎2017 den 13.53, Moskus skrev:

Push OG sms, men ikke nødvendigvis via IFTTT (ville jeg sagt), ettersom IFTTT ikke garanterer noe som helst med tanke på leveringstid. Ja, som oftest er det kjapt, men det er ingen garanti.

Har testet pushover og det ser ut for at det er en bra løsning, er på test løsning på 7 dager nå, men funker bra, takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.