Christian Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 (endret) Jeg fikk idag montert Wifi adapteret til varmepumpa, og har begynt å se på hvordan jeg skal få den inn i Homeseer. Jeg forsøker å tyde : http://mgeek.fr/blog/un-peu-de-reverse-engineering-sur-melcloud (med google translate) og https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=7496&start=20 Har kommet til : curl --data "AppVersion=1.7.1.0&Language=7&CaptchaChallenge´=&CaptchaResponse=&Persist=true&Email=epost&Password=passord" https://app.melcloud.com/Mitsubishi.Wifi.Client/Login/ClientLogin gir meg innlogging og også en Contextkey curl -v --header "X-MitsContextKey: ContextKey" https://app.melcloud.com/Mitsubishi.Wifi.Client/User/ListDevices gir meg ID og buildingID curl -v --header "X-MitsContextKey: ContextKey" https://app.melcloud.com/Mitsubishi.Wifi.Client/User/ListDevices?id=id&buildingID=buildingID Gir meg all status som er i MelCloud adapteret. Så da er det bare å lage Virtuelle device og dekode Json, så kan man lese verdier i Homeseer. Endret 20. september 2017 av Christian 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marhil Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Takk for innsatsen!Tok meg den frihet å dele funnene dine på Home Assistant-forumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 23. september 2017 Forfatter Del Skrevet 23. september 2017 Det er nok helt greit... jeg skal jobbe videre med tingene, er barelitt opptatt i hegen... Har funnet kimen til noen c# script som jeg tenkte jeg skulle bruke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marhil Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Har samme type varmepumpe i huset vi kjøpte, så jeg håper noen tar opp tråden i Home Assistant. Må bare ha litt flaks (en utvikler som ønsker det samme) [emoji6] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 På 9/20/2017 den 23.00, Christian skrev: Så da er det bare å lage Virtuelle device og dekode Json, så kan man lese verdier i Homeseer. Plugin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 25. september 2017 Forfatter Del Skrevet 25. september 2017 Har vurdert det men må først få den j*%%**%% Json dekodinga med linq til å funke, og se at man faktisk får til å skrive til adapteretSent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 25. september 2017 Forfatter Del Skrevet 25. september 2017 (endret) Etter hjelp fra @roarfred har jeg kommet ett godt stykke lenger, nå har jeg fått de første verdiene inn i Homeseer Endret 25. september 2017 av Christian 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 27. september 2017 Forfatter Del Skrevet 27. september 2017 (endret) Sliter litt med å få sendt den ene get setninga til pumpa. Det som fungerer er det som jeg har gjort med "Rested" ett gui for curl på mac. Se bilde under. curl --header "X-MitsContextKey:key" --get --data "buildingid=buildingid&id=id" https://app.melcloud.com/Mitsubishi.Wifi.Client/Devices/Get så fungerer det ikke. Har også tested med hs.urlaction men fungerer ikke der heller. hs.urlaction("https://app.melcloud.com/Mitsubishi.Wifi.Client/Device/Get?id=id &buildingID=buildingid", "GET","X-MitsContextkey:key","") Noen som har en god ide hvorfor det ikke fungerer med curl (tekstbasert) eller hs.urlaction Endret 27. september 2017 av Christian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Akkurat nå har du et mellomrom mellom «id» og «&» i koden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 27. september 2017 Forfatter Del Skrevet 27. september 2017 1 minutt siden, ZoRaC skrev: Akkurat nå har du et mellomrom mellom «id» og «&» i koden. Det ser ikke jeg at jeg har.. men har forsøkt å skrevet inn curlen mange ganger uten hell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 11 minutter siden, Christian skrev: Det ser ikke jeg at jeg har.. men har forsøkt å skrevet inn curlen mange ganger uten hell Mulig det bare vises feil i forumet da? Noen feilmeldinger i loggen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 27. september 2017 Forfatter Del Skrevet 27. september 2017 (endret) Feilmelding er som følgende : In URLAction GET: Kan ikke sende en innholdstekst med denne verbtypen Endret 27. september 2017 av Christian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Skal ikke de to siste parameterene bytte plass? «Data», «headers»? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 27. september 2017 Forfatter Del Skrevet 27. september 2017 hs.URLAction(URL, HTTPMethod, "id=id&buildingid=buildingid", HTTPHeader) fungerer heller ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 8 timer siden, Christian skrev: hs.urlaction("https://app.melcloud.com/Mitsubishi.Wifi.Client/Device/Get?id=id&buildingID=buildingid", "GET", "", "X-MitsContextkey:key") Sånn, mente jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 28. september 2017 Forfatter Del Skrevet 28. september 2017 Fungerer ikke det heller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2017 (endret) Ser at dette etterhvert burde ligget undet script. Men jeg har laget flere funksjoner i scriptet. Blant annet : Public Sub MELSetTemperature(ByVal ParameterValue As String) Read_keys_from_ini() HTTPMethod = "POST" SetParameter = "Settemperature" debugname = debugname & " - " & SetParameter EffectiveFlags = 4 URL = "https://app.melcloud.com/Mitsubishi.Wifi.Client/Device/SetAta" Parameter = "DeviceID=" & strMelDeviceID_Ini & "&" & SetParameter & "=" & ParameterValue & "&HasPendingCommand=" & PendingCommand & "&EffectiveFlags=" & EffectiveFlags Dim Settemp As String = hs.URLAction(URL, HTTPMethod, Parameter, Header & ":" & strMELContextKey) If debug Then hs.WriteLog(debugname, SetParameter) End If End Sub Jeg forsøker å kjøre dette fra en Event og får følgende melding i loggen : Jeg har forsøkt med Melcloud.MelSetTemperature(24), MelSetTemperature(24), og MelSetTemperature()24, men får samme feilmeldingen Er dette noe av det samme som : Takler ikke HS at man kjører sub'er med parameter, slik at man må kjøre suber gjennom main() Noen som har en løsning ? Endret 2. oktober 2017 av Christian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 12 timer siden, Christian skrev: Takler ikke HS at man kjører sub'er med parameter, slik at man må kjøre suber gjennom main() Jo, det går fint. Men det kan være at du må bruke Object isteden for String i linja: Public Sub MELSetTemperature(ByVal ParameterValue As String) Slik at den blir Public Sub MELSetTemperature(ByVal ParameterValue As Object) Slik jeg ser det så har du jo også et problem siden du ikke deklarerer variablene dine. Eller er dette globale variabler av en eller annen grunn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2017 Akkurat nå, Moskus skrev: Slik jeg ser det så har du jo også et problem siden du ikke deklarerer variablene dine. Eller er dette globale variabler av en eller annen grunn? Er globale... bruker dem i flere subs. Fant en tråd om dette med subs og parameter, der også med string. testa den og det funka, så testa jeg min på samme måte, og vips så fungerte det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Så uten å gjøre noe som helst så fungerte det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2017 ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Ja, det gir jo mening... ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ATWindsor Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Har du fått til det du vil med Melcloud? Jeg kan lite VBA(?), men det ser ut som man bare kan sende det som regulære webcommandoer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 VB.net, mann! Men ja, det er en web API. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 5. november 2017 Forfatter Del Skrevet 5. november 2017 Har du fått til det du vil med Melcloud? Jeg kan lite VBA(?), men det ser ut som man bare kan sende det som regulære webcommandoer? Jeg har fått til en del, må kjøre webcommandoer og får json til svar, så må de deserialiseres, og puttes inn i devicer Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.