Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

SONOS - Default speaker client


Andreas

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
På 25.9.2017 den 22.20, Andreas skrev:

Går det å få sonos-grupper til å ligge som valg under "Edit speaker Clients" på Speak-eventer?

 

speaklist.PNG

 

Litt gammelt spørsmål, men tenkte å svare siden jeg fant en "løsning", som ikke nødvendigvis er optimal den heller. Uansett, kanskje folk har litt tips og triks å dele rundt sonos pluginen. Dokumentasjonen er tross alt ikke helt rett frem..

 

Testet med sonos og hs3 speaker client på en laptop som "default" bruker.

Under sonos config, velg always forward under proxy flag (velg et av de andre alternativene hvis all snakking skal gå via sonos).

Ved å skrive 0,100 under Intercept speaker devices for en link group og ikke legge inn noe under selected speaker clients når du lager event så vil det fungere. 

image.thumb.png.9cb5c09b9a7ed963aa6e670ebe3d0257.png

 

 

  • Like 1
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering som jeg glemte. ? Jeg hadde bygd opp mine snakke eventer med action "speak" c:\..chime.wav|c:\...tts.mp3

Det fungerer fint med Sonos å separere speak med | (separatortegn), men det fungerer ikke med HomeSeer Speaker appen på min laptop. Da må det lages to actions med speak etter hverandre. Så ingen krise, men greit å vite i tilfelle man blander litt systemer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... er det ikke bare å velge alle klientene? Trykk på det røde flyet:
 
image.png.fbca00e4c7e28dc13a749ed648e9161c.png

Nja, problemet er at Sonos enhetene og link gruppene (snakke grupper av sonos enheter) ikke legger seg inn som speaker clients. Så man må eksempelvis skrive $sonos$default$, trykke add, ok, for hver eneste event.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.