Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ringeklokke


Andreas

Anbefalte innlegg

Bruk «is set to» i stedet for «changed to». Ellers må noen «slå av» før eventet vil kunne trigges på nytt. 

 

Edit:

ser nå at du setter den til «off» nederst der. Da burde det for så vidt virke... uansett, bruk «set to» i stedet, for sikkerhetsskyld. 

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Jeg hadde ønsket at "changed and becomes .." satt opp en slags interrupt på denne enheten, og ikke oppdaget endringen med polling..

Noen som vet hvor kjapp pollingen er?

 

Is set to - leser jeg i dokumentasjonen at ihvertfall sjekker med polling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventmotoren i HS3 poller alle enhetene sine ( i databasen) for å sjekke om de er endret.

 

Sitat

This device its value set to: When HomeSeer polls your devices, they may change, or they may be in the same state. This option designates that whether a device’s status is being updated to a new value or set to the same value (perhaps you turn a lightswitch on that is already on), then events using this trigger will activate.

Jeg poller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om, du bruker sikkert en impulsbryter her? Sånn at hvert trykk er en toggle mellom on/off? Altså at ett trykk ikke nødvendigvis vil sette «on»?

 

Da ville jeg brukt «changed to any value» og droppet den nederste handlingen. Da spiller det ingen rolle om den er on eller off - eventet vil trigges når noen trykker på knappen og status endrer seg fra det ene til det andre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk.

Skal prøve det i et par dager..

 

Kjører Device History også, og den får heller ikke med seg at enheten har endret seg..

 

Må være noe med Qubino, og inngang 2...  Som for anledningen er programmert til impulsbryter.

 

Hvilken enhet har du til ringeklokken? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Andreas skrev:

Kjører Device History også, og den får heller ikke med seg at enheten har endret seg..

 

Den gjør ikke det, nei... Hmm, det var veldig rart. 

 

7 timer siden, Andreas skrev:

Hvilken enhet har du til ringeklokken? 

 

En vanlig trådløs Nexa-ringeklokkeknapp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Andreas skrev:

Kjører Device History også, og den får heller ikke med seg at enheten har endret seg..

Da er det vel mulig at den faktisk ikke endrer seg. Den blir bare satt på nytt.

 

Har du aktivert logging på den? I så fall er det bare å sjekke loggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.