Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tilbud på Multireg z-wave termostat hos Elektroimportøren


ZF-

Anbefalte innlegg

Den rapporterer ikke forbruket, men det er mulig å lese av når den slår seg av og på. 

 

Jeg opplever at den rapporterer av og på veldig hyppig, men egne observasjoner tilsier at dette stemmer med  de faktiske forholdene (hører det klikker i releet). Jeg skulle selvfølgelig hatt  avlesning av forbruket også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet på gjerdet ei stund nå hva gjelder hub. Og ikke bestemt meg for noe system ennå. Men blir jo noe med Z-wave. Har fått med meg at det er tilbud på denne termostaten, og tenkte å kjøpe inn. Hva finnes evt av alternativ til denne?

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ZF- skrev:

Den rapporterer ikke forbruket, men det er mulig å lese av når den slår seg av og på. 

 

Joda jeg skjønner det, men problemet er at den ikke rapporterer riktig til HS, og da er det også meningsløst å "tracke" tiden for videre utregninger.

Selv har jeg løst det ved å assosiere mine mot wallpluger (først da blir det riktig) for så å bruke script som holder styr på tiden disse er i "ON" status, samt et script som omregner dette til kW (basert på den faste effekten på kablene). Men det føles  jo litt "overkill/waste" å måtte ha egne wallpluger øremerket statustracking ?. Synd det ikke ble noe av den forespeilede firmware-oppdateringen som skulle løse dette, men det løser seg ihvertfall med neste versjon (Hvis den noen gang kommer da......). Ikke det at forbruks-rapportering betyr ALL VERDEN ?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skodachris skrev:

Har fått med meg at det er tilbud på denne termostaten, og tenkte å kjøpe inn. Hva finnes evt av alternativ til denne?

Det beste alternativet er å vente på versjon 2 som kommer på nyåret. Den nye har strømmåling og (sannsynligvis) avlesing fra gateway når den faktisk er på eller ei.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ZF- skrev:

Den rapporterer ikke forbruket, men det er mulig å lese av når den slår seg av og på. 

Hvordan ? Via å lese status av gruppe 2?

 

Edit: burde lest hele tråden først ?

Endret av deve87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.