Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Slå av og på varmekabel - kontaktor?


Andreaz

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har varmekabler i inngangspartiet (ute) for snøsmelting. 3600W. 
Noen som har forslag til en måte å slå de av og på? Bortsett fra "heavy duty" fra Aeotec? 

Trenger ikke termostat, tenkte å kun manuelt slå de på, men ønsker å styre de via automasjonen, for er så dyrt å glemme å slå de av :)

 

Finnes det z-wave kontaktorer der ute? Fortsatt litt plass i sikringsskapet, så vil gjerne ha utstyret inn der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie: Om den kabelen ikke overgår hva en f.eks Switch fra Fibaro klarer, så er vel det enklest. Så eventuelt styre den manuelt fra tlf eller en Fibaro Button, alternativt en Scene som slår på hvis minus ute, om du har en utesensor i sitt system. Da er det jo helautomatisert :)

For min del, med større last, har jeg funnet denne:
QUBINO - 32A Contactor for Smart Meter https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F121995365421

Men ikke sett om noen som selger denne eller tilsvarende i Norge?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Bronson skrev:

Vil påstå at beste løsning er binærutgang med Z-Wave som igjen styrer kontaktor.

 

Jeg bifaller dette! Bare husk å bruke gnistslukker på kontaktorens spole!

Får du liktrekkeren til å installere 24V kontaktor så står du ganske fritt til å koble styringen selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.