Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-wave sender ikke i HS3


gullfrode

Anbefalte innlegg

Z-wave sender ikke signaler, men mottar fint. Har prøvd å gjenopprette fra tidligere HSdatabaser, gjenopprettet hele mappa, regenerere hele zwavedatabasen etc, ingen endring. Har en ZNet og en Aeotec gen5 tilkoblet datamaskinen. ZNet fungerer fint. 

Nyeste plugin, grønt kryss på Aeotecen under plugins. 

Tips?

 

Event, går det å kopiere nodes fra ZStick til UZB? Kan alltids lage en ZNet til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier "ZNet" er det en faktisk ekte Z-NET eller en heimespøta versjon?

 

Med at den sender men ikke mottar betyr det at f.eks. bevegelsessensorer oppdateres, men lys kan ikke skrus på?

Hvis du skrur på et lys manuelt, blir det da oppdatert i HS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, gullfrode skrev:

ZNet- Pi med UZB fra oppskrift her inne.

OK, så ikke en Z-net. :P

Men det tror jeg ikke spiller så stor rolle, med mindre det faktisk er UZB1'en som tuller.

 

Tåpelig spørsmål; men har du prøvd å ta plugge den ut og inn igjen?

 

4 minutter siden, gullfrode skrev:

Bevegelsessensorer oppdateres, oppdaterer jeg en bryter manuelt med fysisk knapp så oppdateres status i HS.

Akkurat. Så nettverket videreformidler informasjon. Hvis du trykker på en Root node og går til "Z-wave"'-tab'en så får du opp informasjon, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en pi med en UZB i et annet rom som sender kommandoer, mens det er en Z-Stick som står koblet til datamaskinen og som kanskje er problemet.
Prøvde å gå pp root og rescan på en device, fikk feilmelding.
Å dra ut zstick og sette inn igjen har jeg ikke prøvd, skru av HS3 først eller la stå å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gullfrode skrev:

Å dra ut zstick og sette inn igjen har jeg ikke prøvd, skru av HS3 først eller la stå å gå?

Deaktiver Z-wave plugin'en holder.

 

1 time siden, gullfrode skrev:

Det er en pi med en UZB i et annet rom som sender kommandoer, mens det er en Z-Stick som står koblet til datamaskinen og som kanskje er problemet.

Ah, to interfacer. To forskjellige nettverk eller det samme nettverket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deaktivert og aktivert plugin x antall ganger :) .

Samme nettverket. Slet litt med rekkevidde i garasjen, som ble bra med nr. 2.

Får prøve å bestille meg en ZStick til og overføre fra sikkerhetskopi av stick som jeg tok for lenge siden, har egentlig ikke tid til å legge opp mesteparten på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, gullfrode skrev:

Deaktivert og aktivert plugin x antall ganger :) .

Jo, men ikke samtidig som du har tatt inn og ut UZB1 og Aeon Labs stick'en?

 

11 timer siden, gullfrode skrev:

har egentlig ikke tid til å legge opp mesteparten på nytt.

Burde heller ikke være nødvendig...

 

Hvis du åpner Root device på en node, går til Z-wave'taben og trykker "Test Connectivity". Hva skjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.