Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Device History feiler etter bytte av PC


TomB

Anbefalte innlegg

Jeg rotet meg endelig til å skifte ut maskinen som HS3 kjører på, og det har etter forholdene gått veldig bra. Det eneste problemet jeg har fått er at Device History ikke starter opp som den skal, når jeg prøver å kjøre den så kommer disse meldingene i loggen.

jan-18 13:36:32	 	Info	Plugin Device History with instance: has disconnected
jan-18 13:36:32	 	Plug-In	Finished initializing plug-in Device History
jan-18 13:36:30	 	Device History	Failed to setup connection: Conversion from string "00.00.00" to type 'Date' is not valid.

Jeg har Windows 10, Engelsk som systemspråk, Norsk Bokmål som tastaturspråk og Norsk Bokmål for tid/dato settings. Alt er helt identisk med den gamle maskinen, men allikevel kan det virke som om Device History feiler på noe dato oppsett.

 

Er det noen som har gode tips for hvordan jeg kan fikse dette uten å måtte fjerne hele Device History? Jeg har masse logger og grafer bakover som jeg virkelig ikke har lyst til å miste.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Moskus said:

Tror du må spørre utvikleren, evt. åpne databasen selv og se om du finner en dato som (feilaktig) er satt til "00.00.00"...

 

Ja, jeg hadde en post på Plugin siden på Homeseer forumet og det ser ut som jeg har fått det løst nå. I bunn av HSPI_SKWARE_DEVICE_HISTORY.ini filen ligger det en variabel som heter DateVacuumed= og den hadde 00.00.00 inne i stedet for 00:00:00. Jeg slettet linja og når jeg gjorde en ny save så kom den inn korrekt, så nå funker plugin.

 

Jeg så noen tidligere kommenterte på at forfatterne av de betalte plugin var treige til å svare, ikke i dette tilfellet. Det tok under et kvarter fra jeg postet til han var på saken, så det var jeg veldig fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TomB skrev:

Jeg så noen tidligere kommenterte på at forfatterne av de betalte plugin var treige til å svare, ikke i dette tilfellet. Det tok under et kvarter fra jeg postet til han var på saken, så det var jeg veldig fornøyd med :)

Ja, noen er veldig flinke. Faktisk vil jeg si at de fleste er det. :)

 

Men noen er imidlertid treige, dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bare positiv opplevelse med Shill.

 

Nå har jeg laget en ny post på BLBackup plugin, etter bytte av PC bruker den 8+ timer på en backup, noe som tidligere tok ca 45 minutter (som igjen egentlig er lenge nok). Kopi-hastighet osv er helt makset på Gbit interface så det virker ikke som det er selve Windows nettverk som er problemet. Håper på svar derfra i løpet av dagen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.